چهارشنبه 4 مهر 1403

بیت کوین تتر را پایین کشید؛ قیمت دلار در محدوده مهم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بیت کوین تتر را پایین کشید؛ قیمت دلار در محدوده مهم

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران، تغییر روند بازار تهران در پی «حجم فروش گسترده دلار» در روز دوشنبه است که «دلار» را عقب نگه داشته بود.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز سرانجام در روز سه‌شنبه به رکود یک ماه و نیم اخیر پایان داد و با در پیش گرفتن نوسانات صعودی، شاهد شکستن مرزهای مقاومتی توسط دلار بود؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در بازار تهران و هرات در میانه کانال جدید تومان نوسان داد. معامله گران معتقدند «رشد تقاضا و قدرت خرید» مهم‌ترین عامل تغییر فاز بازار ارز طی روز گذشته بوده است و این اتفاق نشان از تحولات مثبت در آینده نزدیک دارد.

نوسانات قیمت دلار در بازار تهران و هرات برای قیمت درهم تکرار شد و این اسکناس که از روز دوشنبه با گارد افزایشی تا 16 هزار و 400 تومان رشد کرده بود، در روز سه‌شنبه با گپ مثبت 100 تومانی در 16 هزار و 500 تومان آغاز به کار کرد. به‌دنبال این افزایش، در 16 هزار و 640 تومان به کار خود پایان داد. حباب دلاری درهم نیز همچنان افزایشی است و از شکاف 500 تومانی درهم و دلار تهران حکایت دارد. قیمت دلار در بازار رسمی هم با کاهشی همراه شد و 49 هزار و 531 تومان معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «درهم لیدر دلار شد؛ خروج بازار ارز از حالت بلوکه / 2 سناریوی مهم پیش روی قیمت دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مهر 1403» بخوانید.

خبرهای ویژه روز

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.