دوشنبه 16 مهر 1403

بیشترین قبولی‌های تحصیلات تکمیلی پیام‌نوری‌ها هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیشترین قبولی‌های تحصیلات تکمیلی پیام‌نوری‌ها هستند

بوشهر - ایرنا - معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: امسال 160 هزار دانشجو این دانشگاه را به عنوان انتخاب اول برگزیدند که براساس آمار وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیشترین قبولی در رشته‌های تحصیلات تکمیلی مراکز آموزش عالی کشور دانش آموختگان پیام نور هستند.

به گزارش ایرنا، محمد جمال زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: این افتخار و اعتماد مردمی یک سرمایه اجتماعی خوب برای دانشگاه پیام نور است که با تلاش این مجموعه محقق شده است.

وی اظهار کرد: در برخی از مناطق مرزی و محروم تنها مرکز آموزش عالی و دانشگاه موجود پیام نور است که با پویایی و فعالیت خود رشد و تعالی را رقم زده است.

جمال زاده ادامه داد: مراکز دانشگاهی پیام نور باید برای حل مسائل و مشکلات و بویژه آسیب های اجتماعی شهرهای محل استقرار خود برنامه داشته باشند زیرا کشور مشکلات زیادی دارد که دانشگاه باید در این عرصه ها و بویژه آسیب‌های اجتماعی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: در هر منطقه یک آسیب فراوانی بیشتری دارد که دانشگاه باید به سهم خود یکی از این آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در نشست با سیاست‌گذاران مشکلات را حل کنند.

جمال زاده گفت: اگر دانشگاه نتواند حلال مشکلات جامعه باشد بدون تردید با مدرسه هیچ تفاوتی ندارد و در این موضوع اقدام و عمل نیاز محیط دانشگاه است.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات باید دانشگاهی مانند پیام نور استان بوشهر که از ظرفیت های بالایی نیز برخوردار است در حل مشکلات این استان تاثیرگذار واقع و تبدیل به یک الگو شود.

جمال زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخلاق حکم می‌کند، تلاش های گذشتگان را قدردان باشیم زیرا زمینه رشد و پیشرفت دانشگاه را رقم زدند.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور بیان کرد: از الزام‌های مهم در امانت‌داری و گرفتن سمت‌ها مراقبت، دغدغه‌مندی و جلوگیری از دست اندازی، کاهلی و سستی است.

جمال زاده ادامه داد: جامعه دانشگاه نیاز به مدیرانی کارآمد، خلاق و تحول آفرین دارد و مدیری که نتواند از دل تهدیدها فرصت طلایی بسازد، هیچ‌گاه قابلیت خلاقیت و تحول ندارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه به گفته امام راحل (ره) مبدا تمام تحولات و مقدرات کشور است که این نشان از کارکرد بسیار بالای دانشگاه است و دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند و برعکسش جامعه را به عقب می‌راند.

جمال زاده ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشگاه برای هر کشور در واقع همه چیز است و دانشجو تضمین کننده هر جامعه است که همگان باید به این مسئولیت اهتمام جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه از دو شاخص روشن زندگی آینده یک جامعه است و یک جامعه برای دین پروری، اخلاق مداری و رشد توسعه علمی باید به مرکزهای دانشگاهی خود توجه کند.

جمال زاده تاکید کرد: تحرک، نشاط و مدیریت علمی از الزام‌های یک محیط دانشگاهی است و تحقق این مهم بدون تردید نشان از پویایی، رفاه و توسعه ملی جامعه است.

وی گفت: اگر دانشگاه‌ها در الگوسازی و تربیت موفق نیستند یکی از عوامل آن این است که برخی از استادان وقت کافی و لازم برای دانشجویان ندارند که در این زمینه باید اهتمام جدی‌تری حاصل شود.

جمال زاده با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه پیام نور استان بوشهر عنوان کرد: عملکرد بحرانی مدیر سابق دانشگاه بسیار افتخارآمیزبوده و از لحاظ شخصیتی همواره متواضع، فروتن، دنیا دیده و صاحب برنامه بود.

وی یادآور شد: محمد چمکوری مدیر جدید دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در عرصه های ملی و بین المللی نقش آفرین بوده وانتظار می رود این رویه همچنان با صلابت تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر با گرامیداشت 19 دی ماه سالروز عملیات کربلای 5 و یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: پیام نور بزرگترین دانشگاه مردمی در کشور و به نوعی دانشگاه فقرا است چراکه در این مراکز راه تحصیل برای همه قشرها و سنین باز است.

محمد چمکوری افزود: این دانشگاه در دنیا جایگاه دارد و هر چیز و حرفی باید مستند باشد که دانشگاه پیام نور نیز در ایران و حتی خارج از ایران ریشه دارد.

وی ادامه داد: رئیس سابق دانشگاه درخت دوستی و مودت را بخوبی در دل‌ها کاشتند و همواره در نشست‌های و برنامه‌های مختلف دانشگاه حضوری فعال داشتند.

چمکوری ادامه داد: پست‌ها امانت است که باید در دوران مربوط به آن امانت‌داری وجود داشته باشد و در این مسیر عهد می‌بندم که از عدالت و انصاف خارج نشوم.

وی عنوان کرد: در مسیر ارتقای علمی دانشگاه نیاز به کمک همگان و از همه نخبگان و اندیشمندان در این مسیر انتظار دارم، پیشگام شوند.

چمکوری گفت: در این راستا تاسیس یک مجله علمی پژوهشی الکترونیک به زبان‌های فارسی و عربی، رسیدگی به وضعیت زیرساخت و ظاهر دانشگاه و برگزاری سمینارها و کنفرانس ملی علمی در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه باید به دل جامعه رفته و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد که در این زمینه با هدف ارتقای فرهنگی در استان بوشهر ویژه برنامه‌های متنوعی اجرایی خواهد شد.

چمکوری ادامه داد: در این مسیر باید برای قشر کودک جامعه نیز برنامه داشت که یکی از این برنامه‌ها آموزش علم حقوق و فقه برای کودکان است چراکه علم حقوق جدا از علم فقه نیست.

برچسب‌ها