سه‌شنبه 24 مهر 1403

بیش از 12 تن چوب قاچاق در خلخال کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 12 تن چوب قاچاق در خلخال کشف شد

اردبیل _ ایرنا _ فرمانده انتظامی خلخال گفت: بیش از 12 تن چوب جنگلی قاچاق توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سیدهادی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای این فرماندهی امروز موفق به کشف و ضبط یک محموله بیش از 2.5 تنی چوب صنعتی و جنگلی قاچاق از یک خودرو شدند که با احتساب یک محوله 9.5 تنی چوب جنگلی کشف شده در بهار امسال مجموع چوب جنگلی قاچاق مکشوفه در این شهرستان به بیش از 12 تن رسید.

وی از تشدید مبارزه با کالای قاچاق و احتکار از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد و اظهارداشت: در ابن رابطه یک متهم نیز با تشکیل پرونده مقدماتی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی خلخال از دستگیری سارق چوب و درختان باغ‌های حاشیه شهر خلخال خبر داد و افزود: سارق دستگیر شده در ماه‌های اسفند و فروردین ماه امسال با استفاده از خلوتی باغ‌ها و عدم حضور باغداران در محل و به خاطر شیوع بیماری کرونا اقدام به قطع ده‌ها اصله درخت تبریزی، بید و صنوبر از باغ‌های حاشیه شهر کرده و پس از تبدیل درختان به قطعات کوچک‌تر اقدام به فروش آن می‌کرد.

وی گفت: متهم با تلاش ماموران انتظامی کلانتری 11 شهری خلخال شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی خلخال از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار سیم و کابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد و افزود: متهم دستگیر شده به چندین بار سرقت کابل مخابراتی که موجب اختلال در سیستم مخابراتی منطقه می‌شد، اعتراف کرد.

او همچنین به افزایش موارد کشف سرقت در بهار امسال اشاره کرد و گفت: سارقان آیفون‌های منازل خلخال نیز که به شکل گسترده اقدام به سرقت می‌کردند، با تلاش ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه خروج گندم از مبادی خروجی راه‌های ارتباطی این شهرستان به سایر استان‌های کشور ممنوع است، اظهارداشت: هرگونه جابجایی و خروج گندم از شهرستان خلخال حتی در حجم پایین نیازمند داشتن مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی است.

*س_برچسب‌ها_س*