چهارشنبه 18 مهر 1403

بیش از 20 میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق جیرفت هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 20 میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق جیرفت هزینه شد

جیرفت - ایرنا - مدیر امور برق جیرفت گفت: طی یک سال گذشته 20 میلیارد و 411 میلیون ریال اعتبار برای توسعه شبکه برق شهری و روستایی این شهرستان هزینه شده است.

غلامعباس انجم‌شعاع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار را شبکه توزیع برق جنوب استان کرمان برای توسعه شبکه برق شهری و روستایی شهرستان جیرفت پرداخت کرد.

وی توسعه شبکه شهری جیرفت را شامل بافت قدیم، بافت جدید و توسعه شبکه شهری ساردوئیه عنوان کرد و گفت: در بخش توسعه شبکه برق شهری 9 میلیارد و 303 میلیون ریال هزینه شد.

مدیر امور برق جیرفت بر توسعه برق روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: دسترسی مناسب و آسان به انرژی بدون تردید موتور توسعه روستایی است از این رو با حمایت‌های مجموعه توزیع برق جنوب استان کرمان در بخش توسعه شبکه روستایی شهرستان جیرفت 11 میلیارد و 108 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه برق در روستاهای گزآباد، دولت‌آباد، ملاوی، آتشن بلوک، حسن‌آباد نظریان، بلوک، گلزار شهدا، دریاچه، چینه، ده‌پیش، پشت لر و ده‌شیخ در حومه جیرفت انجام شد.

انجم‌شعاع مجموع طول توسعه شبکه برق شهری و روستایی شهرستان جیرفت را 15 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: طول شبکه شهری 6 هزار و 600 متر و در بخش روستایی هشت هزار و 400 متر شبکه توسعه برق ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای توسعه شبکه برق شهری و روستایی شهرستان جیرفت چهار دستگاه پست هوایی و 100 متر خط فشار متوسط برق در راستای تامین برق متقاضیان جدید ایجاد شد.

مدیر امور برق جیرفت نسبت به مدیریت مصرف برق در روزهای گرم تابستان هشدار داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا در این روزها تمامی بخش‌های مصرف کننده انرژی شامل خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی باید در بهینه سازی مصرف برق تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 در صد مصرف انرژی مربوط به مشترکین خانگی است، افزود: در ساعات اوج بار از روشن کردن وسایل برقی مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، ماکروویو به طور همزمان خودداری شود.

انجم‌شعاع ادامه داد: در صورت استفاده از کولرهای گازی، دمای مطلوب را روی 24 درجه سانتی گراد تنظیم نموده و از باز کردن در و پنجره منزل خودداری شود. همچنین هنگام ترک ساختمان در طول روز سیستم سرمایشی خاموش شود.

وی با بیان اینکه در هنگام خرید وسایل برقی حتما به میزان برق مصرفی و برچسب انرژی دقت شود، بیان داشت: برای روشنایی منازل، لامپ‌های «L E D» را جایگزین لامپ‌های رشته‌ای کرده تا با این اقدام شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی باشیم.

مدیر امور برق جیرفت به حذف قبوض کاغذی برق اشاره کرد و گفت: مشترکان می‌توانند قبوض برق خود را از طریق شماره 1521 به صورت الکترونیک پرداخت کنند.

شهرستان جیرفت با 316 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*