یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بیش از 7 هزار ایرانی راهی سرزمین وحی شده‌اند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بیش از 7 هزار ایرانی راهی سرزمین وحی شده‌اند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از سوم خردادماه به صورت رسمی آغاز شد و زائران در قالب کاروان مدینه اول به سرزمبن وحی اعزام شدند.

استقبال از زائران ایرانی حج

روزانه بیش از 2 هزار زائر از ایستگاه‌های پروازی مختلف به عربستان اعزام می‌شوند که تاکنون بیش از هفت هزار نفر از زائران حج تمتع کشورمان عازم عربستان شده‌اند و روند اعزام زائران ایرانی تا اول مردادماه ادامه دارد.

امسال 87 هزار و 550 ایرانی از 21 ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند که در حال حاضر زائران در قالب کاروان مدینه اول و از 13 خرداد هم زائران در قالب کاروان مدینه دوم به عربستان اعزام خواهند شد که زائران کاروان مدینه دوم از طریق فرودگاه جده وارد سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش فارس، امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند و با توجه به اینکه سعودی‌ها محدودیت کرونایی اعمال نکرده‌اند، میانگین سنی زائران برخی از کشورها بیش از سال‌های گذشته است. چرا که در سال‌های گذشته زائران بالای 65 سال امکان تشرف به حج تمتع را نداشتند که امسال این محدودیت اعمال نشده و مسن‌ترین زائر ایرانی هم 111 سال دارد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عربستان سعودی

سرزمین وحی حج تمتع زائران حج تمتع مدینه کاروان مدینه اول این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بیش از 7 هزار ایرانی راهی سرزمین وحی شده‌اند 2
بیش از 7 هزار ایرانی راهی سرزمین وحی شده‌اند 3
بیش از 7 هزار ایرانی راهی سرزمین وحی شده‌اند 4