جمعه 13 مهر 1403

بیماران زیر 10 سال اولویت نخست توزیع داروهای SMA/ اثربخشی دارو بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بیماران زیر 10 سال اولویت نخست توزیع داروهای SMA/ اثربخشی دارو بررسی می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توزیع داروی بیماران SMA براساس اولویت‌بندی گفت: مقرر شده که پس از توزیع داروهای اس‌ام‌ای، اثربخشی این داروها مورد بررسی قرار بگیرد.

- اخبار اجتماعی -

سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره توزیع داروی بیماران مبتلا به SMA اظهار کرد: درباره بیماران SMA پروتکل علمی مشترکی میان معاونت تحقیقات، معاونت درمان و سازمان غذا و دارو تهیه شده و بیماران برای دریافت داروهایشان اولویت‌بندی شده‌اند.

وی افزود: بیمارانی که زیر 10 سال سن دارند در اولویت نخست دریافت دارو هستند. در مرحله اول به بیماران زیر 10 سال این دارو ارائه می‌شود و در مراحل بعدی براساس میزان موجودی دارو، این داروها به اولویت‌های سنی بعدی تحویل داده می‌شود.

آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که همه داروهای موجود بین بیماران توزیع خواهد شد، ادامه داد: مقرر شده که اثربخشی این داروها در بیمارانی که آنها را دریافت کردند مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت اثبات اثربخشی، برای همه بیماران این دارو تأمین شود.

به گزارش تسنیم، تاکنون دو نوع داروی "ریسدیپلام" و "اسپینرازا" برای این بیماری وارد کشور شده و از آذرماه سال جاری توزیع آن آغاز شده است. طبق اعلام قبلی سازمان غذا و دارو، فهرست بیماران از سوی معاونت درمان اعلام شده و دارو با ثبت در سامانه RDA یا سامانه بیماری‌های نادر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.