جمعه 7 اردیبهشت 1403

بی ثباتی خاورمیانه بدون حضور آمریکا ترفند جدید استکبار است / چراغ سبز غرب موجب حملات سازمان یافته داعش در افغانستان شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بی ثباتی خاورمیانه بدون حضور آمریکا ترفند جدید استکبار است / چراغ سبز غرب موجب حملات سازمان یافته داعش در افغانستان شد

آیت الله حسینی همدانی گفت: بی ثباتی منطقه بدون حضور آمریکا ترفند جدید استکبار است تا بتواند کشورهایی مثل روسیه، چین و ایران را که در آرامش منطقه موثر هستند مشغول کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: جایگاه ایشان اقیانوس بی کرانی است که قابل درک برای انسان عادی نیست.

آیت الله حسینی همدانی افزود: علی (ع) درباره فضلیت رسول خدا (ص) فرمود: موجودی برتر از ایشان، خدای تعالی نیافریده است، تمام خیرهای عالم از پیامبر گرفته شده و تجلی رحمت واسعه الهی است و خداوند به برکت ایشان عذاب را از امت برداشت. وی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی باید سیره سیاسی و تدابیر اساسی که رسول خدا (ص) در اصلاح جامعه، تاسیس حکومت اسلامی، تحکیم، نشر و توسعه آن به کار گرفتند را مورد توجه قرار دهند که همان وحدت و آرامش است. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند اصل اسلام را نفهمیده اند، تصریح کرد: دشمن به دنبال عدم تحقق وحدت در جوامع اسلامی است در نتیجه باید تاریخ اسلام را به دقت بررسی کرد و از آن دستورالعمل اجرایی به دست آورد. آیت الله حسینی همدانی گفت: باید تا از بین رفتن فتنه در عالم تلاش کرد تا به وعده الهی برسیم، همان مسیری که امام (ره) از آن برای ایجاد تمدن یاد کردند و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب نوید آن را داده اند، این مهم در سایه وحدت رخ می دهد. وی در بخش دیگری افزود: امام صادق (ع) می فرماید؛ گرانی و افزایش قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد می کند و باعث می شود امانت داری از بین برود، هر گاه خیانت ها علنی و فراگیر شود برکت ها از بین می رود. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه گرانی مردم را به واسطه سختی و فشار به ستوه می آورد، اظهار داشت: انسانی که بر اثر فقر دچار زجر می شود نمی تواند بر حق صبوری کند و شکرگذار باشد، امیدواریم به سرعت این امور ساماندهی شود. آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند رفع تحریم ها دست دشمن است اما خنثی سازی آن دست ماست و این کار وظیفه دولت است که باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد. وی گفت: آمریکا منطقه را ترک کرده است اما اینکه بگوئیم دیگر کاری ندارد خیال باطلی است، این کشور با روش جدید و نیروهایی که برای چنین روزهایی تربیت کرده است قصد دارد در منطقه حضور داشته باشد. امام جمعه کرج افزود: حملات سازمان یافته و انتحاری داعش در افغانستان که هفته گذشته هم تکرار شد و حمله داعشی های مسیحی به هواداران حزب الله در لبنان حکایت از این دارد که برای آنها مسئله تمام شده نیست. آیت الله حسینی همدانی در خاتمه اظهار داشت: بی ثباتی منطقه بدون حضور آمریکا ترفند جدید استکبار است تا بتواند کشورهایی مثل روسیه، چین و ایران را که در آرامش منطقه موثر هستند مشغول کند، ما بی توجهی مجامع بین المللی به کشتار شیعیان توسط استکبار و ایادی آن را محکوم می کنیم. انتهای پیام /