چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شرکت بیمه دی به مناسبت سال نو و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، از 28 اسفندماه 1402 تا 28 فروردین ماه 1403 به مدت یک ماه، به دارندگان بیمه نامه بدنه خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر ادامه نهضت افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولید محصولات تاکید کرد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به همراه سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از غرفه دستاوردهای بانک دی در نمایشگاه «روایت خدمت» از اقدامات این بانک در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری قدردانی کرد.

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری مشترک میان بانک دی، سازمان اموال و املاک کوثر و سازمان سیاحتی کوثر امضا شد.

زمستان 1402 پر بود از خبرهای هیجان‌انگیر و البته نوسانات بازار ارزهای دیجیتال؛ از پذیرش ETF بیت‌کوین تا سقف‌شکنی قیمت. بعد از یک سال راکد و نزولی در بازار رمزارزها، حالا گویا انتظارها به پایان رسیده بود و با آغاز زمستان، بهار سبز ارزهای دیجیتال، شکوفا شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت با هدف افزایش صادرات به 4 میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب 6 بسته ارزی با مجموع ارزش 5.6 میلیارد یورو در بازه زمانی 4 سال توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

ساخت مسکن نقش مهمی در توسعه اقتصادی، به ویژه در دوره‌های رکود ایفا می‌کند. با ورود بانک مرکزی به عدم تمکین به قانون در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌های خصوصی، می‌توان علاوه بر هدایت اعتبارات و جریمه بانک‌های متخلف در زمینه اعطای حداکثری تسهیلات ساخت مسکن قدم برداریم.

در بیانیه تعدادی از تشکل‌های حوزه کشاورزی که خطاب به رئیس‌جمهوری منتشر شده، از اقدامات بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تنوع‌بخشی در تأمین‌کنندگان نهاده و کشورهای مبدأ این نهاده‌ها تقدیر شده است.

هشتمین حراج سکه طلا در اولین روز از آخرین هفته سال برگزار شد و در مجموع بیش از 16 هزار قطعه سکه تمام، نیم و ربع به متقاضیان با نرخ پیشنهادی در حراج رسید. این در حالی است که نرخ دلار آزاد امروز به 60 هزار تومان رسید!

طرح امداد نوروزی بهمن موتور از 25 اسفند 1402به مدت 19 روز تا 14 فروردین اجرا خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال جاری تا 23 اسفندماه موفق شد 474 هزار و 494 دستگاه خودرو تولید کند و رکورد سال گذشته خود را بهبود ببخشد؛ همچنین رکورد 11 ساله در تولید کل محصولات داخلی گروه تا تاریخ 25 اسفندماه شکسته شد.

برنامه نوروزی «سال نو»، با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران، روی آنتن شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران رفته است.

ایران خودرو دیزل با تولید بیش از 18 هزار دستگاه انواع محصول تجاری در سال 1402 از شکستن دوباره رکورد تولید سالانه تاریخ 64 ساله خود خبر داد.

فرزین گفت: بانک مرکزی در سال جاری سیاست تثبیت اقتصادی را در دستورکار قرار داد که به دنبال اجرای این سیاست آرامش در بازارها برقرار گردید. مادامی که نقدینگی و انتظارات تورمی کنترل شود، نرخ ارز افزایش شدیدی نخواهد داشت.