چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

وزیر ارتباطات از اقدامات همراه اول برای تأمین پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در ایام برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و اجرای فرآیندهای الکترونیک، تقدیر کرد.

مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران، با بیان این‌که بر اساس نظرسنجی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتری از خدمات امداد خودرو ایران بیش از 85 درصد است، گفت: بزرگ‌ترین هدف ما براساس راهبرد کلان گروه صنعتی ایران خودرو، جلب رضایت مشتری و ارایه خدمات ایمن، استاندارد و ارزان به آن‌ها است.

شرکت بهمن دیزل توانست بر مبنای گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد جایگاه نخست را در حوزه خدمات فروش خودروهای تجاری کسب کند. همچنین این شرکت بر اساس شاخص وضعیت نمایندگی‌ها با نمره 78 بالاترین رتبه در مقایسه با رقبا را به خود اختصاص داد.

در شرایطی که طی روز‌های اخیر نرخ ارز و به ویژه دلار با افزایش در بازار آزاد مواجه شده بود و حتی به کانال 61 هزار تومان نیز رسیده بود، در دومین روز هفته و با حضور پرقدرت بازارساز، نرخ انواع ارز با کاهش همراه شده است.

وزارت اقتصاد در واکنش به زمزمه واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها اعلام کرد: مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین ابلاغ نشده است.

اداره آمریکا آمریکا از رشد 240 درصدی تجارت ایران با این کشور در نخستین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع 280.4 میلیون دلار حواله عرضه شده 155.5 میلیون دلار آن معامله شد.

دومین نشست شورای عالی کار با رویکرد بررسی دستمزد 1403 فردا تشکیل می‌شود. در نشست قبل افزایش سقف معافیت مالیاتی دستمزد کارگران از سوی برخی نمایندگان کارگری پیشنهاد شد و موضوع منطقه‌ای شدن سبد معیشت کارگران توسط وزارت اقتصاد نیز به میان آمد که به دلیل عدم پذیرش گروه کارگری از دستور کار خارج شد.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه عرضه اوراق سپرده 30 درصدی به صورت مقطعی در کنترل نرخ ارز اثرگذار بود، گفت: با این حال باید بانک‌های سالم و شفاف بتوانند نرخ بهره را خودشان مشخص کنند؛ در این صورت بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها به سمت سپرده‌های بانکی حرکت می‌کند.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز بازار طلای تهران با کاهش نسبت به روز گذشته به 36 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

آمارهای وزارت رفاه ژاپن نشان داد که با افزایش فشار تورم اخیر بر مردمی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا از قبل آسیب دیده‌اند، تعداد خانواده‌هایی که به‌دنبال کمک‌های عمومی در ژاپن هستند، برای چهارمین سال متوالی در سال 2023 افزایش یافت.

تمامی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ضمانت نامه و تعهداتی را از متقاضیان دریافت می‌کند و این ضمانت نامه‌ها انواع مختلفی از مردم گرفته می‌شود.

افزایش بی‌سابقه بدهی ملی و بدهی اعتباری در آمریکا، افزایش سطح اشتغال‌زایی در چین، بهبود دور از انتظار رشد اقتصادی در برزیل و تداوم افزایش تورم در ترکیه از مهم‌ترین اخبار اقتصادی هفته گذشته بوده‌اند.