چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

برخی تاکید دارند تخصیص ارز مسافرتی در واقع یک یارانه و رانت ویژه در اختیار گروه خاصی است و در مقابل گروه دیگری معتقدند نادیده گرفتن تقاضای موجود در حوزه مسافرت هوایی، منجر به حذف آن نشده، بلکه متقاضیان را به سمت بازار غیررسمی سوق می‌دهد و تبعات تورمی به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور از تکمیل آبرسانی به 5000 روستای کشور در سال جاری خبر داد.

کلان‌شهرها و شهرهای ایران در آینده نزدیک باید به زیرساخت‌های پیشرفته دیجیتالی و الکترونیکی در حوزه‌های مختلف مجهز باشند و ما در هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر، ایجاد این زیرساخت‌ها را با روش‌های نوآورانه و فناورانه از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود تعریف کرده‌ایم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: با اقدامات بانک مرکزی امکان دارد نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی سال آینده نزولی شود و سوداگرانی که مانند سال گذشته اقدام به خرید ارز کردند متضرر شوند.

بانک ملی ایران در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود، 8 تن اقلام دارویی، 3 تن مواد غذایی و 2500 باکس آب معدنی بزرگ بین مردم مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان توزیع کرد.

کارنامه اولیه شرکت بیمه معلم نشان از تغییر به سمت سودسازی پایدار، ثبت بالاترین نسبت توانگری مالی در 11سال گذشته، اصلاح پرتفو با خارج کردن قراردادهای پرریسک و هزینه‌زا از پرتفوی و اصلاحات جدی برای در اختیارگرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه در سال‌های آینده دارد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در شرکت ایران‌خودرو برگزار شد.

شماری از هتل‌داران شهر مشهد، به منظور ارتقای سطح کیفی خودروهای تشریفات خود، خودرو هایما 7X، محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو را مورد تست و بررسی قرار دادند و از مشخصات ظاهری، فنی و عملکردی آن اظهار رضایت کردند.

طی مراسمی با حضور مدیران عالی بانک ایران زمین، حسین سماوات به عنوان مدیر امور مهندسی زیرساخت این بانک منصوب شد.

بیش از یک سال از تصمیم سیاست گذار برای افزایش نرخ سود بانکی می‌گذرد و حالا خبر‌ها حاکی است که برخی بانک ها، چراغ خاموش به دنبال افزایش سقف 22.5 درصدی هستند تا منابع ریالی مردم را جذب کنند.

بنیاد یاس فاطمه النبی (س) سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» را به همت گروه مالی گردشگری برگزار می‌کند.

رزمایش طرح ترافیکی نوروز 1403 با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور و دستگاه‌های خدمات رسان در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد و گروه بهمن به عنوان تنها شرکت خودروساز خصوصی در این مانور حضور یافت.

طی مراسمی با حضور مدیران عالی بانک ایران زمین، اصغر باباپور به عنوان معاون فناوری اطلاعات این بانک منصوب شد.

امروز پنجمین حراج نیم و ربع سکه در مرکز مبادله آغاز خواهد شد. این در حالی است که پیش بینی می‌شود اگر شخصی متقاضی خرید سهمیه نیم سکه‌های حراجی به طور کامل (پنج قطعه) باشد، کیف پول خود را باید حدودا 100 میلیون تومان شارژ کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم بدانند که بازار ارز امروز دیگر جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و افزایش قیمت اخیر نیز همانند دفعات گذشته فروکش خواهد کرد.