سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مراسم رونمایی از توریست‌کارت و توگشت بانک گردشگری و امضای تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین این بانک و مجموعه‌های ازکی‌وام و دیجی‌پی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد.

امروز مطالبی همچون عصبانیت سهامداران خزامیا از افزایش سرمایه، قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار، کدام نماد‌ها حجم مشکوک خوردند؟، پیش بینی بورس امروز | شاخص نزولی می‌شود؟، بهترین محدوده‌ی خرید طلا، سهامداران کچاد، وتجارت و تپسی بخوانند، از عرضه اولیه تا عرضه خودرو در بورس کالا، چه کسی در وبرق 1.5 میلیارد تومان سهم فروخت؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

شرکت صنایع تولیدی کروز در ششمین نمایشگاه کار ایران با هدف رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما و تسهیل فرایند جذب و استخدام نیروی کار در این نمایشگاه حضور دارد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ویتنام گفت: اتفاقات اخیر و درگیری‌های منطقه ای باعث شد بازار ارز دوباره درگیر موج روانی و هیجانات کاذب شود که تا پایان سال عقبگرد خواهد داشت.

میرسلیم در رابطه با میزان بالای مصرف سوخت در کشور گفت: میزان مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 130 میلیون لیتر اما حجم تولید روزانه بنزین در کشور تنها 109 میلیون لیتر است. بنابراین برای جلوگیری از قاچاق و همچنین اصلاح الگوی مصرف بنزین باید مبلغ آن به حدود 90 درصد فوب خلیج فارس برسد که در حال حاضر این میزان قیمت فعلی با فوب خلیج فارس تفاوت فاحشی دارد.

هر اسکناس دلار آمریکا امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران،42 هزار و 921 تومان معامله شد.

مدیرعامل ساپکو با تاکید بر اهمیت و تاثیر افزایش عمق ساخت داخل پیشرانه‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در تولید انبوه محصولات، از اجرای برنامه‌های شرکت ساپکو به عنوان راهبر توسعه دانش محور شبکه طراحی و تامین قطعات خودروسازی در این مسیر و حمایت‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد.

وزیر صمت گفت: تولید خودرو با سوخت های متنوع بهترین راهکار در شرایط فعلی است.

در سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت به همراه دهمین نمایشگاه موتور تهران که صبح امروز با حضور وزیر صمت در سالن همایش های شرکت ساپکو برگزار شد، از نخستین موتور ملی سه استوانه تزریق مستقیم ایران خودرو رونمایی شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز به 32 میلیون و 450 هزار تومان رسید.

وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی 85 میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست؛ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است.

عسگریان با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 میلیون و 200 هزار نفر یارانه می‌گیرند، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.