سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بیمه دی دست‌آوردهای خود در حوزه‌ی تحول دیجیتال را، در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه معرفی کرد.

متاسفانه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما به درستی اجرا نمی‌شود. در برخی موارد به اخذ این نوع مالیات به صورت پلکانی اقدام می‌کنیم که درست نیست. با این نوع عملکرد، به صورت آبشاری افزایش قیمت داریم. در نتیجه مصرف کننده نهایی کالا را گران می‌خرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در میان امید به تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، هشدار فومو (FOMO) به معنای ترس از دست دادن فرصت را دوباره منتشر کرد.

قیمت هر اسکناس دلار امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت بدون تغییر قیمت در کانال 42 هزار تومان باقی ماند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان معتقد است: با توجه به اینکه خودروسازان به نوعی رهبر سنتی بازار سرمایه هستند، می‌توان امیدوار بود شاخص‌های بورس نیز از این رویداد تاثیر مثبت بگیرند.

اگر این شرایط ادامه پیدا کند به قیمت واقعی گوشت خواهیم رسید و از همه مهم‌تر می‌توانیم به عنوان یک کشور صادر کننده در بخش گوشت تبدیل شویم، زیرا ما تا سال 93 رتبه هشتم در صادرات دام زنده را داشتیم و امروز هم داریم به این شرایط نزدیک می‌شویم.

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی امروز با افزایش نسبت به روز گذشته قیمت خورد.

بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت، کارتخوان فروشگاهی و نیز رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه شاپرک در آذر‌ماه سال جاری شد.

بازار دیروز ارز نشان داد که ریسک گسترده تر شدن اتفاقات سیاسی را جدی نگرفته و حادثه تروریستی کرمان نیز همانطور که کارشناسان پیش بینی میکردند زودگذر بوده و تاثیر چندانی بر روند آن نداشته است.