سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بانک جهانی پیش‌بینی کرد، رشد اقتصادی ایران در سال 2024 به 3.7 درصد برسد؛ این در شرایطی است که در گزارش این بانک، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی 4.2 درصد برآورد شده است.

به دنبال اجرای اقدامات توسعه‌ای گسترده و تحول‌گرا در سال‌های اخیر، بانک رفاه کارگران به عنوان دستگاه برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد.

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا با تاکید بر اینکه حدود 90 درصد باتری خودروهای برقی در آسیا تولید می‌شود، گفت: از آنجا که خودروسازان جهانی به سمت تولید خودروهای برقی در حال حرکت هستند، پیش بینی شده که تا پایان سال 2024، 600 گیگا وات ساعت باتری خودروهای برقی مورد نیاز است.

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل در حوزه شرکت‌های تولیدی و تأمین گروه سایپا گفت: برای آنکه در صنعت خودرو پیشرفت مناسبی حاصل و نیاز آینده بازار تامین شود، باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم و قطعا این مسیر نیازمند حمایت سیاست گذاران است.

شرکت سایپا شیشه جایزه نشان اقتصاد مقاومتی استان قزوین را کسب کرد.

در راستای رضایت مندی دارندگان خودرو های سواری سایپا و همچنین سایر دارندگان خودروهای تولید داخل و خارج، از اشتراک 15 روزه سفر شرکت امداد خودرو سایپا رونمایی شد.

روسای اتاق‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای درخواست خود را مبنی بر تعیین روز‌های جمعه و شنبه به عنوان روز‌های تعطیل هفته با هدف هماهنگ‌سازی روز‌های تعطیل با بازار‌های جهانی، اعلام کردند.

شرکت ایدکوپرس توانست بعد از 20 سال رکورد جدیدی را به دست آورد و در راستای رسیدن به تولید حداکثری، 1290 قطعه رام را طی یک روز کاری تولید کند.

دکتر سید مهدی حسینی قائم مقام مدیرعامل بانک سپه در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران و در نشست نقد و ارزیابی بانک ها در مسیر تحول دیجیتال، به بیان مطالبی در حوزه تنظیم گری و الزامات تحول دیجیتال پرداخت.

مدیرعامل بیمه سرمد به همراه معاونین توسعه بازار و فنی این شرکت ضمن بازدید از شعبه خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی شبکه فروش مشهد شرکت کردند.

درحالی‌که کشاورزان آلمانی جاده‌های آلمان را بسته‌اند، اعتصابات گسترده راهبران قطارها در آلمان هم آغاز شده است.

مدیران ارشد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) دیدار کردند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با حمایت جدی از برنامه های مدیرعامل ایران خودرو می تواند زمینه ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو طی بازه زمانی پنج ساله را فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است: بر اثر اجرای طرح تخصیص سهمیه بنزین به نفر، صرفه جویی در مصرف سوخت را خواهیم داشت و این رویکرد در مقابله با قاچاق بنزین نیز موثر خواهد بود.

دکتر امیر خرمی‌شاد از آغاز اجرای طرح احداث کارخانه اسید فسفریک بندرعباس خبر داد.