جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

گروه خودروسازی سایپا در خرداد ماه سال جاری توانست حدود 44 هزار دستگاه خودرو تولید کند. این در حالی است که در این ماه به دلیل افزایش دمای هوا، با مشکلاتی از جمله قطع برق مواجه بوده است.

شرکت تولید موتورهای دیزل ایران (ایدم) از زیرمجموعه‌های ایران خودرو دیزل، در سه ماهه نخست امسال با تولید 1642 دستگاه موتور همگن با 355، موفق به شکست رکورد مدت مشابه در 30 سال اخیر شد.

در تداوم اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه کارکنان بانک رفاه کارگران و در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تعداد 33 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد کشور، به آغوش خانواده بازگشتند.

رییس کل گمرک ایران از تجارت غیر نفتی 25.5 میلیارد دلاری کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: با پیشتازی سه ماهه صادرات نسبت به واردات در سال جدید تراز تجاری کشور مثبت 605 میلیون دلار شد.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

یک استاد دانشگاه با اشاره به راندمان پائین آب و انرژی و همچنین مشوق‌های مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان در صورت استفاده صحیح از منابع با 19 ساعت آبیاری نیز می‌توانند به راندمان 24 ساعته چاه دست پیدا کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد، علاوه بر عبور از مرز سه هزار دستگاه تولید روزانه، 60 هزار و 783 دستگاه خودرو کامل سواری در خردادماه امسال تولید کند که این عدد در مقایسه با خرداد پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

عزت الله اکبری تالارپشتی گفت: بخشنامه های خلق الساعه وزارت صمت از جمله اجبار خودروسازان به فروش از طریق قرعه کشی، سبب نابسمان تر شدن صنعت خودرو شد.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی، تامین برق پایدار تابستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینکه صنایع دچار خاموشی‌های بدون برنامه و ناگهانی نشوند، اتفاق بسیار خوبی است که از آن حمایت می‌کنیم.

سه بانک آینده، دی و سرمایه به عنوان بانک هایی که مجموعا بیش از چهل هزار میلیارد تومان زیان خالص داشته اند، تا به امروز برای ارائه لیست بدهکاران کلان خود به بانک مرکزی اقدامی انجام نداده اند.

تیم هندبال مس کرمان که به عنوان نماینده شرکت مس و کشورمان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در کشور هندوستان شرکت خواهد کرد با بدرقه دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت مس راهی این کشور شد.

کریدور شرق غرب را میتوان در بلندمدت راهبردی ترین کریدور گذرنده از کشور دانست. جذابیت این کریدور از بدو ظهور چین به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی در شرق و وجود اروپا به عنوان یک چشمه تقاضا در غرب باعث شده تا در بیست سال گذشته کشورهای منطقه اوراسیا رقابت روز افزونی جهت جذب این کریدور به خاک خود داشته باشند.

در آستانه جام جهانی و در سومین حضور پیاپی تیم ملی ایران در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان سردار آزمون، ستاره تیم ملی، به‌عنوان سفیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت انتخاب شد.

گرمای شدید هوا در تابستان سال جاری در بسیاری از مناطق کشور آمریکا نگرانی هایی را پیرامون امکان تأمین برق پایدار ایجاد کرده است و شرکت های توزیع کننده برق از احتمال بروز خاموشی های گسترده خبر می دهند.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، مهار تورم همچنان از اولویت‌های ستاد اقتصادی دولت است و با تلاش دستگاه‌های اقتصادی دولت این اقدامات در حال انجام اسبت. ما حال مردم را در زمینه وضعیت مسکن درک می‌کنیم و برای بهبود وضعیت، پیگیری ویژه‌ای را در دولت با تاکید رئیس‌جمهور در دستور کار داریم.