چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

خاندوزی گفت: اگرچه نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، اما تلاش‌هایی از سوی این وزارتخانه انجام شده است تا سقف مشمولان تبصره 100 افزایش یابد. نامه‌نگاری‌هایی در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است. اما تنفس یک‌ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب دولت نیز مجری قانون خواهد بود.

یک تولیدکننده و کارشناس ارشد صنعت سیمان گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، مشکلی در عرضه سیمان به بازار به وجود نیاورده است و شایعات احتمالی در مورد کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت، ناشی از جوسازی برخی دلالان برای ایجاد تقاضای کاذب و کسب سودهای نامتعارف در بازار است.

رویکرد کشورهای خاورمیانه حاکی از تنوع بخشی آنها به سبد تولید انرژی‌های الکتریکی است و عربستان در این رابطه برنامه‌های جدی را طراحی و به اجرا رسانده است.

رعایت الزامات و استاندارد های فنی و البته کاربرد ادامه دار خودپردازها در بانک ایران زمین باعث شده تا شاهد رشد 273 درصدی مبلغ تراکنش های سالانه خودپرداز‌های بانک ایران زمین طی 5 سال اخیر باشیم.

کشتی آرای گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی امروز با قیمت 15 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد.

با حکم رییس‌جمهور، محمد هادی زاهدی وفا، به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

نقش مشاوران املاک در نابسامانی بازار مسکن معمولا نادیده گرفته می‌شود، در حالی که آمارهای رسمی و مشاهدات میدانی از نقش مخرب بسیاری از آنها در رشد قیمت مسکن حکایت دارد و ورود این بنگاه‌ها به عنوان خریدار مسکن و فروش به قیمت‌های بالا، علت اصلی رشد قارچ گونه آنها در سال‌های اخیر است.

رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه دلار به اندازه کافی در صرافی‌ها وجود دارد، از روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد خبرداد.

شاخص مراجعات یک‌ماهه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) مربوط به محصولات تولیدی ایران خودرو در ماه‌های ابتدایی سال 1401 در مقایسه با میانگین سال 1400 کاهش 39 درصدی را تجربه کرده است.

اصلاح نظام یارانه، برای رشد تولید و بهره‌وری اقتصاد نیز بسیار مثبت خواهد بود. پرداخت یارانه نقدی به افراد از جنبه اقتصاد خرد بهتر است و به جای اینکه دولت در قیمت ها دست کاری کند، معادل ریالی و تومنی افزایش قیمت ها را به صورت یارانه به مردم بپردازد. یارانه نقدی، زمینه را برای ایجاد اعتبار جهت دریافت وام فراهم می‌کنند تا بتوانند کالای با دوام تهیه کنند که منجر به اشتغال زایی شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس از توضیحات وزیر صمت درخصوص سوال خود مبنی ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن، قانع نشد و در ادامه نمایندگان نیز از توضیحات فاطمی امین قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

اکثر دولت‌ها به‌طور مستمر به دنبال راه‌هایی برای یافتن یک زمینه مشترک در مقررات ارزهای دیجیتال هستند اما برخی به‌طور صریح استفاده از رمزارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در پکن و نقش بر آب شدن امیدها به بهبود تقاضا برای سوخت در این کشور، بیش از دو دلار سقوط کرد.

رییس شورای عالی کانون صرافان از آغاز روند کاهشی قیمت ارز پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی خبر داد.