جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

عضو هیات رئیسه مجلس آنلاین شدن خدمات بانکی را راهی برای جلوگیری از مفسده‌های اقتصادی خواند و گفت: هر امکانی که کمک کند به شفافیت در امور مالی چه تسهیلاتی چه رد و بدل شدن پول کار مثبتی است.

یکی از پیش نیاز‌های مهم برای تصمیم گیران هر کشوری، یک نظام آماری منسجم و دقیق است. اما این موضوع مهم در اقتصاد ایران، چندان مورد توجه قرار نگرفته است و دو مرکز متولی ارائه آمار‌های اقتصادی هستند. به گونه‌ای که از یک سو بانک مرکزی و از سوی دیگر مرکز آمار، مشغول جمع آوری و تحلیل آماری از دیتای اقتصادی هستند.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان از برنامه تولید 157 هزار دستگاه خودرو در سال 1401 خبر داد و گفت: 50هزار دستگاه به خودروهای شاسی بلند هایما S7 و S5 و دو محصول جدید 8S و 7X اختصاص دارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان این که آتامان دارای موتور 457 با قدرت 430 اسب بخار و گیربکس ZF آلمان و دارای یکی از به‌روزترین اتاق‌های موجود در دنیا است، گفت: برنامه تولید این محصول در سال جاری که پیش بینی می شود با استقبال بسیار خوبی از سوی بازارهای داخلی و صادراتی مواجه شود، 500 دستگاه خواهد بود.

رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات مهم و مثبتی در صنعت خودرو خصوصا در ایران خودرو روی داده که طراحی و تولید کشنده آتامان یکی از آن‌ها است.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی و یکمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

امروز مطالبی همچون آیا بیت‌کوین در خطر است؟، جزییات افزایش سرمایه 7 نماد بورسی و فرابورسی، خبری مهم برای یک نماد خودرویی، بیت کوین چند درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد؟، سشمال در تلاش برای رهایی از نوسان چند هفته ای، قیمت روز خودرو 31 خرداد | چند خبر مهم در حوزه خودرو، پیش بینی بورس امروز سه شنبه 31 خرداد، قیمت دلار کاهشی شد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید خود از گروه بهمن، از خودروسازان داخلی به عنوان شریک تجاری شهرداری تهران در تأمین ناوگان مناسب برای حمل و نقل عمومی پایتخت نام برد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کلر ایران گفت: این صنعت به دلایل وجود حساسیت‌های بهداشتی مشمول محدودیت‌های مدیریت مصرف برق نیست، اما در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، داوطلبانه 20 درصد مصرف برق واحد صنعتی خود را کاهش دادیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصارف انرژی در همه بخش‌های کشور بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است، بر لزوم فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف میان مشترکان برق تأکید کرد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تعاملات جدید وزارت نیرو و صنایع سیمانی، اثرات جوسازی‌های ایجاد شده برای افزایش قیمت را تا حدودی خنثی کرده است.

جزئیات بسته سیاستی مصوب در جلسه شورای‌عالی سران قوا اعلام شد که بر همین اساس، افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال 1401 در شهر تهران و سایر کلانشهرها 25 درصد و در سایر شهرها حداکثر 20 درصد است.

وزیر اقتصاد گفت: برخی از افرادی که در سال‌های ارز ترجیحی، خیلی چاق و فربه شده بودند، به یکی از وزرا گفته بودند: محال است که بتوانید این ارز ترجیحی را بردارید؛ مگر به این راحتی است که ما سال‌ها تلاش کردیم و حالا شما میخواهید ارز ترجیحی را از واردات کالا‌های اساسی بردارید؟

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش 62 درصدی تولید خودروی کامل و رشد 48 درصدی صدور سند از ابتدای امسال تا 30 خرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اسامی برگزیدگان هجدهمین دوره قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه خرداد ماه 1401، اعلام شد.

پروژه بهبود راندمان واحد موم‌گیری پالایشگاه تهران با نصب برج مخزن خوراک برای استفاده در مرحله سوم فیلتراسیون، وارد مرحله جدیدی شد.