چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

یک کارشناس صنعت بانکی گفت: برای حمایت از کسب وکار‌های خرد اصلی‌ترین کارکرد نظام بانکی، تجهیز منابع خرد مرد‌م و هد‌ایت آن به سمت تولید و سرمایه‌گذاری است تا از این طریق چرخه اقتصادی کشور به حرکت درآید در غیر اینصورت در آینده این کسب وکار‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

وزارت نیرو در تابستان پیش رو بنا دارد تا با انعقاد تفاهم نامه با مشترکان و بخش های پرمصرف مثل بخش صنایع و بخش کشاورزی مقدمات کنترل اوج بار مصرف و پایداری جریان برق را اجرایی کند؛ اقدامی شایسته و ضروری که انتظار می رود نتیجه ثمربخشی آن به حداقل رسیدن خسارت‌ها در بخش های اقتصادی و جلوگیری از خاموشی های برنامه ریزی نشده باشد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را بالغ بر 170 هزار نفر تاکنون اعلام کرد و گفت: سقف این ودیعه با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های 100، 70 و 40 میلیون تومان تعیین شده است.

اگر نگاهی به واردات مواد اولیه واحد‌های تولیدی بیاندازیم به صورت کامل متوجه می‌شویم که چالش بزرگی بر سر راه واردکنندگان این مواد قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات اعلام کرد: تبدیل هتل‌های فرودگاهی به بهترین رتبه هتلی در کشور و راه‌اندازی خدمات جدید هتلی از مهم‌ترین برنامه‌های سال 1401 این شرکت است.

وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که این کشور در حال آماده شدن برای اعمال محدودیت‌های موقتی برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن است که در بحبوحه افزایش تورم صورت می‌گیرد.

پاول دورف، موسس تلگرام اعلام کرد این سرویس پیام رسان طرح اشتراک پولی برای کاربرانش را ماه میلادی جاری راه اندازی خواهد کرد.

نماینده مجلس: ما در حال حاضر حتی در مرکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف از حیث حضور متخصصین پزشکی و دندانپزشکی کمبود وجود دارد و مردم به شدت گلایه مند هستند و هر سال با وجود تذکرات و مصوبات مختلف، شاهد هیچ تغییری در وضعیت موجود نیستیم. ما از کمیسیون بهداشت مجلس می‌خواهیم که نسبت به افزایش ظرفیت دندان‌پزشک و رفع انحصار آن ورود کند و از مسولان مربوطه در وزارت بهداشت برای حل مشکل مردم مطالبه...

آمارهای رسمی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ تورم در دانمارک به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است.

ارزش سهام اریسکون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از احتمال سنگین تر شدن جریمه این شرکت مخابراتی در پی گشایش تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره رسوایی فساد این شرکت در عراق، ریزش کرد.

منابع آگاه اعلام کرد: یک شرکت بیمه دولتی در روسیه حالا به اصلی‌ترین مرجع بیمه کشتی‌ها در این کشور تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب شایعات مطرح شده درباره حذف کارت سوخت جایگاهداران، گفت: هیچ ابلاغیه‌ای درباره حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین وجود ندارد و چنین طرحی در برنامه نیست.

شرکت بهمن دیزل بزرگترین تجاری ساز کشور طی اطلاعیه اعلام کرد به دنبال برگزاری فروش اردیبهشت ماه، ده ها کشنده مدرن و پرقدرت امپاور به طور روزانه شماره گذاری و تحویل مشتریان می شود.

امروز مطالبی همچون قیمت دلار در این صرافی کاهش یافت، آخرین سیگنال‌ها برای بورس فردا یکشنبه، زمان پرداخت سود نقدی شرکت‌های زیادی بر روی کدال نشست، بازار بیش از این قصد اصلاح ندارد + فیلم، تحلیل شبندر امروز 21 خرداد 1401، سهامداران دو نماد بانکی بخوانند، تحلیل فملی امروز 21 خرداد 1401، نقشه بورس امروز چگونه بود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از قابلیت برداشت مبالغ یارانه مرحله 136 مربوط به خرداد ماه 1401 که در ماه گذشته و همزمان با مرحله 135 به حساب یارانه بگیران واریز شده بود، خبر داد.