جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

حامد صفری، نویسنده و فعال فضای مجازی تجربه های خود را در راستای دیچیتال مارکتینگ در کتابی به زبان انگلیسی منتشر کرد

رئیس کمیته معدن مجلس با ذکر 10 تخلف اصلی مسئولان و مدیران شرکت ملی مس، روند تحقیق و تفحص از این شرکت که آن را یک شرکت مافیایی می‌داند، تشریح کرد.

دولت تنها به حذف ارز 4200 تومانی اقدام نکرده است و سیاست جبرانی را نیز در پیش گرفته است و مابه التفاوت آن را به مردم در قالب یارانه پرداخت کرده است. این اقدام خوبی است تا ضمن اینکه به مصرف کننده فشار نمی‌آید، قیمت‌های نسبی در اقتصاد اصلاح می‌شود و جلوی مصرف بی رویه گرفته شود و مشکلات اقتصادی نیز حل و فصل شود.

سیستم قرعه کشی یکپارچه به دلیل ایرادات و نارضایتی مردم و سازمان های نظارتی متوقف شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلاح سیاست ارز ترجیحی به عادلانه‌تر شدن یارانه‌های پرداختی و حمایت از معیشت مردم به‌ویژه اقشار ضعیف منجر شد، گفت: فساد و رانت، هدررفت منابع ارزی، قاچاق کالا، رشد تورم و نابودی تولید داخل از اشکالات تخصیص ارز ترجیحی به واردات است.

صرافی‌های بانکی باید ملزم باشند به عنوان نخستین صرافی ها، دستور بانک مرکزی را اجرا کنند. ولی تک تک صرافی‌های بانکی را نگاه کنیم، حتی یکی از این صرافی‌ها ننوشته است که به نرخ توافقی می‌خرند؛ بنابراین، در این بخش شاهد ضعف نظارتی بر صرافی‌های بانکی هستیم.

به منظور ایجاد ارتباط دو سویه بین مشتریان با حوزه مدیریت بانک ایران زمین، مدیر امور روابط عمومی این بانک در مرکز ارتباط با مشتریان بانک حضور پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به کمبود انرژی در کشور لازم است صرفه جویی برق در اولویت تمام بخش‌ها باشد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر نظارت دقیق بر کیفیت قطعات، از تبدیل شدن ایتراک به مرکز اصلی آزمون‌های این گروه صنعتی خبر داد.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد با تولید 13 هزار و 627 دستگاه خودرو سواری از 21 تا 27 خردادماه، از رکورد تولید هفتگی در 15 ماه گذشته عبور کند.

وزارت نیرو در تابستان سال جاری با هدف حفظ پایداری جریان برق در کشور، اقدام به اجرای مجموعه برنامه‌هایی هدفمند کرده است که در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شوند، برنامه‌های مدون صنایع بخشی از این برنامه‌ها است که متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های هر صنعت انعطاف کافی در آن دیده شده است.

برای جونگ کی یونگ، مهندس نرم افزار اهل کره جنوبی، تصمیم مایکروسافت برای بازنشسته کردن مرورگر وب اینترنت اکسپلورر، به منزله پایان بیش از 25 ساله رابطه عشق و نفرت با این فناوری بود.

نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش 0.11 درصدی نسبت به هفته قبل به رقم 20.68 درصد رسید.