دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

فعالان بازار ارز در آخرین روز هفته شاهد تداوم روند افزایشی شاخص ارزی بودند. این در حالی است که نرخ دلار در بازار متشکل ارزی به کانال بالاتر صعود کرد.

هالیفاکس، بانک بریتانیایی ارائه دهنده وام مسکن اعلام کرد که سرعت سالانه افزایش قیمت مسکن در بریتانیا در ماه مه برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است و احتمالا مقابله با تورم بالا عامل کاهش بیشتر تقاضا خواهد بود.

وزیر انرژی امارات متحده عربی در اظهاراتی اعلام کرد تلاشهای تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس برای افزایش تولید، دلگرم کننده نیست.

بازار ارزهای دیجیتال پس از هفته‌ها نوسان قیمت، بار دیگر سبز شده و بیت‌کوین با نشان دادن حداقل نشانه‌هایی مبنی بر تثبیت در بالای مرز قیمتی 30هزار دلاری، در تلاش برای بازیابی است.

در زمستان سال قبل، تولید کنندگان بابت ارائه محصول و خدماتشان به طور میانگین 42 درصد افزایش قیمت داده‌اند.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داد اروپا ممکن است زمستان بعدی با کمبود انرژی روبرو شود.

سلاح ورزی معتقد است سیاست ارز ارزان 4200 تومانی، تقاضا را برای واردات افزایش می‌دهد که در نهایت به سبب نشتی سیستم اقتصاد شاهد قاچاق کالا، سو استفاده و در نهایت از بین رفتن منابع ارزی کشور هستیم. بهترین گزینه جبران افزایش قیمت کالا‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه مستقیم به مردم است.

این روز‌ها مجموعه وزارت صمت در حوزه خودرو، مدام دست به اقدامات عجیب، خلق الساعه و غیرکارشناسی می‌زنند که دود این بی تدبیری در چشم مردم می‌رود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه متناسب‌سازی ساختار‌ها موجب افزایش تولید، افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‌شود که در نهایت رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت، تاکید کرد: در اصلاح ساختار‌ها حتی یک نفر هم از سیستم فنی و مهندسی سایپا حذف نشده است.

به منظور بررسی عملکرد و دیدار با کارکنان شعب منطقه، مدیران بانک ایران زمین از شعب استان سمنان و گلستان (گنبد، علی آباد و مینودشت) بازدید کردند.

قیمت سکه طرح جدید امروز با 160 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 14 میلیون و 920 هزار تومان رسید.