دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شاید بتوان مهم‌ترین دخالت در حوزه تصمیمات کلان اقتصادی در بخش کشاورزی را طی 10 سال اخیر سیاست ارز ترجیحی یا دلار 4200 تومانی دانست.

عدم دسترسی به نرخ‌های متعارف که از معاملات قطعی به دست می‌آید در هفته‌های اخیر بازار مسکن را دچار نوعی سردرگمی کرده و در این بین هنوز گزارش اردیبهشت ماه بانک مرکزی از تحولات مسکن شهر تهران ارایه نشده است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، تفاوت پرتفوی این افراد با مشمولانی که سال 1384 انتخاب شدند، در این است که در حال حاضر سهام دولت بسیار محدود شده و ابتکار عملی که در آن زمان بوده، وجود ندارد.

کاهش 100 نمره منفی در ارزیابی وانت زامیاد، بهبود کیفی این خودرو را در پی داشته است.

استاندار مازندران و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل، از مدیرعامل ایرانسل برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این استان تقدیر کردند.

گروه بهمن از یازدهم خرداد ماه مرحله دوم عرضه محصولاتش در بورس کالا را آغاز کرده است.

پس از اعلام نتایح در روز 11 خرداد، اسامی آنان به عنوان منتخبان اول (اصلی) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد، اما حال که می‌خواهند برای واریز وجه خودرو یا مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند، موفق به واریز نمی‌شوند؛ چرا که با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هستید" مواجه شده‌اند.

گروه صنعتی ایران خودرو از روز دوازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه موفق به تکمیل و تجاری سازی پنج هزار و 660 دستگاه خودرو شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌پایه جتکو، با بیان این‌که حوزه برق و الکترونیک از گلوگاه‌های اصلی در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود که تاثیرات قابل توجهی در حوزه کیفیت، قیمت و امکانات خودرو دارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو و جتکو می‌توانند با جوامع علمی و تحقیقاتی کشور، مسیرهای مناسبی را برای ایجاد فضای همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت خودروسازی فراهم کنند و پیشرو در راهبری فناورانه...

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ژوئیه را افزایش داد، بیش از دو دلار افزایش یافت.

جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از 2 میلیون و 300 هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.

باتوجه‌به تخلفات برخی شرکت‌ها در زمینه کالاهای موردنیاز مردم و ایجاد التهاب در بازار، باید اسامی شرکت‌های تولیدی متخلف که گران‌فروشی کرده‌اند، اعلام عمومی شود.

وقتی ما با سیاست ارز 4200 تومانی و قیمت گذاری دستوری، کنترل قیمت در زنجیره را به دست بگیریم باعث از بین رفتن رقابت در کیفیت می‌شویم و به کیفیت تولید خودمان ضربه می‌زنیم، اما با اصلاح هدفمند یارانه کالا‌های اساسی و انتقال آن به انتهای زنجیره، سبب عدم دخالت دستوری دولت در قیمت در طول زنجیره خواهد شد.

امروز مطالبی همچون زمان سود پرداختی خمحرکه، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، سهامداران غکورش بخوانند، رمپنا برای صعود در حال نوسان است؟، 10 خبر تاثیرگذار بر بورس، پیش بینی جذاب 3 کارشناس درباره وضعیت بورس این هفته، زمان سود پرداختی خمحرکه؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

مدیرعامل یک مجموعه فولادی گفت: مجموعه اقدامات برای کاهش عدم‌النفع مدیریت مصرف از جمله انتقال تامین تعمیرات اساسی به زمان مدیریت مصرف در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد.