شنبه 9 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

خاندوزی گفت: این توازن در مقوله پول و ارز این طور است که با توجه به لنگر ارز، تمام هم و غم خود را متوجه ارز نمی کنیم بلکه به سیاست های پولی و بانکی هم توجه می کنیم. در مقوله پول و بانک هم لازم است به معیارهای معطوف به ثبات توجه نکنیم و تمام توجه بر کل های پولی باشد.

امروز قصد داریم تا شما را با آموزش حسابداری پیمانکاری بیشتر آشنا کنیم.

امروز مطالبی همچون ده خبر مهم بورسی | شمارش معکوس برای بازگشایی استقلال، افت نرخ یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز، پیش بینی | ریزش بورس تا کجا ادامه دارد؟، بیت کویت صعودی می‌شود؟، آریا ساسول؛ همچنان در کانال صعودی بزرگ حرکت می‌کند، دو خبر مهم برای بازار خودرو، مجمع کزغال 1401 | پیش بینی تولید سال جدید چقدر است؟، تحلیل هفتگی فارکس؛ طلا به کدام سمت خواهد رفت؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته...

صبح امروز مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش آفرین صنعت مس با حضور مهندس محمدهادی اردبیلی مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران در زمان جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد.

بانک ملت در 12 ماهه سال گذشته، بیشترین تسهیلات بانکی را به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده است.

سامانه موبایل بانک مبتنی بر وب (PWA)، بانک رفاه کارگران به‌روزرسانی شد.

دو محصول فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم گروه بهمن به زودی در بورس کالا عرضه می شوند.

توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه دانشگاه تبریز و شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که نگاه‌مان در مدیریت فعالیت اقتصادی و سودآوری برای ذی‌نفعان است، گفت: یکی از سرمایه‌های اصلی ایران‌خودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه است و بر همین اساس، تولید و عرضه قوای محرکه به مجموعه‌های خارج از ایران‌خودرو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

منابع ارزی صندوق توسعه ملی حق همه ایرانیان است، اما در این شرایط، گروهی خاص در دولت‌های گذشته با دریافت حدود 15 میلیارد دلار دولتی به عنوان وام ارزی، اقدام سرمایه گذاری کرده اند، ولی حالا برای بازپرداخت وام‌های ارزی، ساز مخالف کوک کرده اند و می‌گویند بگذارید وام‌های ارزی، ریالی تسویه شود!

مرکز نوآوری ایرانسل، دومین پنل تخصصی «ایرانسل تِک‌تاک (Irancell Tech Talk)» را با موضوع «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان» برگزار کرد.

وزیر صمت گفت: صنعت خودرو صنعت بزرگ و مهمی است که با مشکلات خاصی مواجه شده که با حضور خودروسازان و قطعه سازان و طی یک نقشه راه دو ساله، برنامه ای طراحی شده و بر اساس آن مشکلات موجود قابل حل خواهد بود.

با تصویب هیأت مدیره بانک ملت مبنی بر پرداخت سود سهام سنواتی سهامداران این بانک از طریق سامانه سجام، سود سهام سهامداران حقیقی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند، در هفته جاری به حساب سجامی آنان واریز خواهد شد.

نمایندگان مجلس از سال گذشته بحث عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کردند؛ طرحی که مورد استقبال مسئولان و کارشناسان زیادی قرار گرفت و از آن استقبال خوبی شد، اما به دلیل اینکه ابهاماتی داشت در مجلس تصویب نمی‌شد تا اینکه سال گذشته تصمیم گرفته شد برخی خودرو‌ها را تحت شرایطی خاص و به طور امتحانی در بورس عرضه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون صنایع حمل و نقل، از خط تولید، وضعیت فعلی پارکینگ اصلی و روند ترخیص و تحویل خودروها به مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد.

ایران از جمله کشورهایی است که باوجود داشتن ظرفیت بالا به منظور توسعه انرژی های تجدیدپذیر برق، در این رابطه در سال و دهه های گذشته توسعه چندانی را تجربه نکرده است و همین مسئله به تشدید مشکلات صنعت برق دامن زده است.