یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

یک تولید کننده صنعتی با بیان اینکه برای اینکه صنعت کشور از رکود خارج شده و تولید به چرخش در بیاید، گفت: بانک‌ها وظیفه دارند که با ارائه تسهیلات ارزانقیمت به تولیدکنندگان واقعی کمک کنند و این تسهیلات باید زمانی به آن‌ها تعلق گرفته شود که نظارت‌های اساسی و دقیق صورت گرفته باشد.

ایرانسل و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، با هدف تحقق تحول دیجیتال در صنعت حمل و نقل، تفاهم‌نامه‌ای با تمرکز بر ارائه سیستم بی‌سیم ایرانسل «واکه»، تبادل کردند.

امروز مطالبی همچون پیش بینی ارز‌های دیجیتال در هفته آینده | کدام ارز بیشترین رشد را خواهد داشت؟، قیمت دلار در آخرین روز هفته چقدر شد؟، لایو مجمع حفاری با اعتراضات تند یک سهامدار قطع شد! + فیلم، 5 خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت! + فیلم، رد پای هکر‌های کره شمالی در ممنوعیت تورنادوکش!، بیت کوین همانند طلا و سکه کاهش یافت!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

قیمت سکه طرح جدید امروز با 50 هزار تومان افزایش نسبت به‌روز گذشته، 13 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته و همت و تلاش کارکنان، خودروهای ناقص در سایت مرکزی ایران خودرو به صفر رسیده و صرفا خودروهای ناقص سایت تبریز در حال تکمیل و تجاری سازی است.

سخنگوی صنعت برق گفت: 92 درصد واحدهای صنعتی کشور محدودیتی از لحاظ مصرف برق نداشته و از 630 هزار واحد صنعتی در کشور 580 هزار واحد مشمول هیچ محدودیتی برای تامین برق نشدند.

بانک مرکزی در واکنش به چرایی محرمانه شدن اسامی بدهکاران بانکی زیر 100میلیارد تومان اعلام کرد: با پیشنهاد بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار، مبلغ 1000 میلیارد ریال به عنوان آستانه تسهیلات و تعهدات مشمول قانون بودجه تعیین شد. علی‌رغم برخورداری از اعتقاد راسخ به لزوم بهره‌گیری از اصل شفافیت، با محدودیت‌هایی در عرصه عمل مواجه ایم.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

تولیدکنندگان محصولات سلولزی و بهداشتی در دیدار با معاون دادستان کل کشور خواستار حذف قیمتگذاری دستوری از سوی دولت شدند و ادامه این روند را منجر به کاهش تولید و تعطیلی کارخانجات دانستند.

مدیر عملیات فروش محصولات ایران خودرو، از افزایش برنامه‌های فروش محصول هایما مطابق با افزایش ظرفیت تولید این محصول در سایت خراسان خبر داد.

با حکم دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران دکتر امید طیاری به عنوان سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و سیستم‌های اطلاعاتی شرکت مس منصوب شد.

در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف 100 میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.

عضو انجمن صنایع نساجی ایران و مسئول کارگروه بافت این انجمن، گفت: کارخانه‌های تولید پارچه رومبلی به دلیل واردات بی‌رویه تولید خود را به پایین‌تر سطح ممکن یعنی تک شیفت تقلیل داده‌اند و با ادامه این روند باید شاهد تعطیلی صنعت نساجی در این زمینه باشیم.