یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما باید به سمت طراحی ماشین آلات صنعتی برویم چراکه این برای ما ارزش آفرین است اگر ما بتوانیم آن ماشین را طراحی و بسازیم برای ما بسیار سود آور است و عملا به مرز دانش در آن صنعت رسیده‌ایم. وارادت بی‌رویه ماشین آلات از طریق معافیت های مختلف و بوسیله آن ماشین، ماده ای را به ماده دیگر تبدیل کنیم؛ برای ما ارزش آفرین نیست. تولید ماشین‌آلات برای توسعه صنعتی...

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به سفرهای عتبات عالیات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

قیمت سکه طرح جدید امروز با 100 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 14 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.

حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور از جمله ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.

میانگین رشد ترازنامه بانک گردشگری در فصل بهار امسال برابر با 1.65 درصد بوده که حاکی از رعایت کامل مقررات بانک مرکزی درخصوص دستورالعمل رشد دارایی‌ها است.

بانک کارآفرین ضامن صکوک مرابحه شرکت شیشه دارویی رازی شد.

مدیرعامل بانک ملت در پیامی فرارسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز را به کشور، گرامی داشت.

بسیاری از مردم همچون کارمندان و صاحبان شرکت‌ها و کسب و کار‌های قانونی، مالیات پرداخت می‌کنند؛ اما فعالان اقتصاد زیرزمینی و غیرشفاف، با استفاده از فرآینده کارت به کارت، همچنان از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. این در حالی است که طبق گفته وزیر اقتصاد باید تا پایان سال در انتظار به سرانجام رسیدن تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری باشیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به منظور بررسی شناسه کالا و کد رهگیری قطعات و لوازم یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، از انبارهای شرکت ایساکو بازدید کرد.

دولت جدید کره جنوبی به ریاست «یون سوک یئول» ضمن انتقاد از دولت پیشین که فعالیت راکتورهای هسته‌ای را در این کشور به حاشیه برد، وعده داده است علاوه بر احیای راکتورهای هسته‌ای، حرکت تازه‌ای را برای تولید انرژی برق از طریق منابع تجدیدپذیر آغاز کند.

علی اکبر محرابیان - وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست حذف ارز ترجیحی در ماه‌های ابتدایی سال گفت: با وجود تخصیص ماهیانه 24هزار میلیارد تومان سهم فروش شرکت‌های مرتبط با کالاهای اساسی کاهش قابل‌توجهی داشته است.

روند بازار ارز در روز‌های اخیر با کاهش چشمگیری همراه شده است. بسیاری از فعالان بازار ارز تاکید دارند، در این شرایط، توجهات به سمت خبر‌های مربوط به مذاکرات برجامی است، در حالی که در اواخر خردادماه دولت با اقدام بموقع، دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز در شرایط هیجانی همانند این روز‌ها باز گذاشت.

برای خرید شیر کم چرب غنی شده ماجان کاله 1 لیتری باید 40 هزارتومان هزینه کنید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر به بیان عملکرد و برنامه های سایپا در عبور از چالشها پرداخت.