چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نظارت بر بازار کالاهای اساسی ملاک قیمت‌هایی است که به تأیید سازمان حمایت رسیده و با گران فروشان برخورد می‌شود.

برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته و هیچ مجوزی در این زمینه برای کارخانجات تولیدکننده صادر نشده است.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت در وزارت اقتصاد از فروش 2200 میلیاردی اموال مازاد دولت در سال گذشته خبر داد و تغییرات در روند فروش این اموال در سالجاری براساس قانون بودجه را تشریح کرد.

قیمت سکه طرح جدید امروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته به 14 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

تولیدکننده بزرگ شیر خشک در ایالات‌متحده با نهادهای نظارتی در مورد شروع مجدد تولید به توافق رسید.

تولیدات کارخانه‌های ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت.

ایلان ماسک اعلام کرد پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری تا زمانی که توییتر ثابت نکند حسابهای ربات کمتر از پنج درصد از کل کاربران این پلتفرم است، پیش نخواهد رفت.

قیمت طلا امروز چهارشنبه (18 می) در حالی کاهش یافت که دلار اندکی بهبود یافت و فشار بر شمش‌های قیمت دلاری همراه با بازدهی خزانه‌داری و موضع تهاجمی رئیس فدرال رزرو آمریکا نسبت به تورم افزایش یافت.

ثبت‌نام برای ورود به لیست یارانه‌ها محدود به گروه خاصی نیست و متقاضیان در کنار دو روزی که برای آنها به تناسب شماره آخر کد ملی تعیین شده، دو روز دیگر هم بدون محدودیت، امکان ثبت‌نام دارند، حتی قرار است فرصت دیگری هم برای کسانی که در این مهلت موفق نشدند تعیین شود، بنابراین در صورت نبود مشکلی در سامانه ثبت‌نام، فعلا فرصت برای آنها فراهم است.

فعالان بازار ارز در پنجمین روز هفته شاهد نوسان محدود شاخص ارزی هستند. این در حالی است که بهای دلار در بازار آزاد و غیررسمی با کاهش نسبی همراه بوده است.

هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر‌آفتاب، حرکات نمایشی قهرمان رالی با محصولات دنا، دنا پلاس اسپرت، پژو 206 و 208 توسط قهرمان رالی کشور انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان به‌همراه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر‌آفتاب، از غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد.

خاندوزی گفت: دولت تا مطمئن نباشد که شیوه حمایتی به صورت کالابرگ، قابل تعمیم به کل کشور است، فعلاً از شیوه حمایتی قدیم، یعنی واریز وجه به مردم و 9 دهکی که در مصوبه ستاد اقتصادی دولت ذکر شده، استفاده خواهد کرد.