شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

افزایش قیمت گوشت قرمز از اسفندماه تاکنون بازار این محصول پروتئینی را کم رونق کرده است؛ به طوری که بنا به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تقاضا برای گوشت قرمز کاهش یافته و بازار به شدت دچار رکود شده است.

شرکت داروسازی گلاکسواسمیت‌کلاین، غول داروسازی بریتانیا شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی سیرا انکولوژی (Sierra Oncology) متخصص در داروهای انواع نادر سرطان را به قیمت 1.9 میلیارد دلار خریداری کرد.

امروز مطالبی همچون رشد نرخ دلار در این صرافی و افت دلار آزاد به کانال 27 هزار تومان، مجمع فولاد، اپال و شبریز چه زمانی برگزار می‌شود؟، دامنه نوسان تغییر کرد + اسامی نمادها، سهامداران پالایش یکم بخوانند، خون در رگ‌های بورس در جریان است؟، سهامداران بانک دی بخوانند، پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شوند؟، یارانه 150 هزار تومانی در راه است؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

قیمت طلا امروز پنجشنبه ثابت بود اما قیمت‌ها برای دومین افزایش متوالی هفتگی تعیین شد زیرا بحران اوکراین و افزایش فشارهای تورمی جذابیت این فلز امن را افزایش داد.

فعالان بازار ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد رشد شاخص ارزی در صرافی های بانکی و افت نرخ دلار در بازار آزاد هستند.

رئیس جمهور در مورد ایجاد شبهه درخصوص ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال، گفت: اقدامات لازم در این زمینه برای پیدا کردن زمین آغاز، صندوق ملی مسکن تشکیل و پول در آن واریز شده و کار ساخت حدود 900 هزار واحد مسکونی در استانها آغاز شده است. لذا وعده ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال حتمی و شدنی است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن هشدار به چین از این کشور خواست، به روسیه برای پایان جنگ اوکراین فشار بیاورد.

روابط تجاری روسیه و چین در سه ماه نخست امسال به 38.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 27.8 درصدی از نظر انجام مبادلات به یوآن، واحد پول چین داشته است.

شماری عوامل وجود دارد که قیمتهای نفت را به بالای 100 دلار در هر بشکه برده است اما این روند صعودی ممکن است ناپایدار باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: نوسانات قیمت گوجه فرنگی در بازار به دلیل صادرات و رو به پایان بودن فصل کشت در میناب است و با آمدن بار جیرفت از ابتدای ماه آینده قیمت این محصول تعدیل می‌شود.

گردهمایی ماهانه روسای شعب استان خراسان رضوی و شمالی با حضور مدیر و معاون اجرائی منطقه در مشهد برگزار شد.

پیش فروش وانت کارا با موعد تحویل هفته آخر تیر ماه 1401، شنبه 27 فرودین ماه آغاز می شود.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رئیسی: ارز 4200 تومانی باید تا حصول اطمینان از اینکه مشکلی پیش نمی‌آید ادامه یابد، سبزپوشی شاخص کل بورس در ایستگاه پایانی هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ارزش روز سبد «دارایکم»، طلا در بلندی ترمز کشید و کاهش تولید نفت روسیه به کمتر از 10 میلیون بشکه را در بر دارد.

24 فروردین امین آسیابان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین به اتفاق معاونین و جمعی از مدیران شرکت از سایر نقاط شرکت بازدید کرد.