سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در سال‌های اخیر، ثبت و تأسیس انواع شرکت‌های مختلف ترفندی بوده است که اکثر ابربدهکاران بانکی برای دست‌یابی به تسهیلات کلان بانکی به کار برده‌اند. شرکت‌هایی که ممکن است بیشترشان وجود خارجی نداشته و تنها نامی باشند بر روی کاغذپاره‌های بوروکراسی بانکی.

تیم فوتسال بانوان پیکان در نخستین سال حضورش در مسابقات لیگ برتر، با کسب پیروزی مقابل تیم نصر فردیس، به عنوان قهرمانی دست یافت.

بر اساس داده‌های موجود، سختی استخراج بیت‌کوین به سرعت کاهش می‌یابد و این مورد نگران‌کننده است.

عرضه محصولات اپل و همچنین لپ تاپ‌های دل و لنوو در صورت ادامه قرنطینه‌های کرونایی چین، با تاخیر روبرو خواهند شد.

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به مقطع مشابه در سال 1399 معادل 41.8 و 44.6 درصد افزایش یافته است.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ابتدای سال 1401 از افزایش گارانتی تمامی محصولات این گروه صنعتی، از دو سال یا 40 هزار کیلومتر پیمایش، به سه سال یا 60 هزار کیلومتر پیمایش خبر داد و این اقدام را مطابق با اجرای بند دوم فرمان هفتم از هشت فرمان رییس جمهوری محترم و در راستای راهبرد وزیر صنعت، معدن و تجارت خواند.

حرکت در بستر دیجیتال در زمان گذشته، شاید یک فرصت برای آینده بود، اما در زمان حال یک الزام است چرا که در آینده بقای سازمان‌ها به آن بستگی دارد؛ بنابراین در مقایسه بانکداری الکترونیک و دیجیتال، علاوه بر توجه به آموزش نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی و توان انطباق در سیر تحولات این سئوال مطرح است که آیا تحول دیجیتال در صنعت بانکداری فرصت است یا تهدید وچگونه میتوان هوشمندانه در این مسیر حرکت...

بانک ایران زمین در راستای قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت مدیره بانک، نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده‌ها در سال 1401، را حداکثر 3% تعیین کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس: اگر قرار بود بدون برنامه‌ریزی صحیح و اعمال ابزار‌های سیاستی از گاز استفاده شود، ما زمستان بسیار سختی را روبرو بودیم و حداقل 150 تا 200 میلیون متر مکعب در بخش‌های نیروگاهی و صنعتی کسری حاصل می‌شد، اما اعمال تعرفه‌های پلکانی و اعطای سوخت جایگزین در صرفه‌جویی گاز در زمستان 1400 بسیار تاثیرگذار بود. وزارت نفت توانست سوخت موردنیاز صنایع عمده و نیروگاه‌ها...

با همت کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو و شبکه تامین، رکورد دیگری در تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه رقم خورد و بیش از شش هزار دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان شد.

ساعت 24 امشب مبلغ 150 هزار تومان به ازای هر نفر به عنوان یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز خواهد شد.

نفت در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی، روز پنج شنبه تحت تاثیر اقدام اتحادیه اروپا در بررسی ممنوعیت نفت روسیه در قیمت بالاتری بسته شد و به رشد هفتگی دست یافت.