یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در روزهای اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطلبی را در مورد خودرو جدید شرکت زامیاد مطرح کرده است که توضیحات زیر در پاسخ به اظهارات ایشان و تنویر افکار عمومی به استحضار هموطنان عزیز می رسد.

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه میان بانک شهر و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس جهت تامین منابع مالی مورد نیاز بابت پیشبرد طرح‌های در دست احداث و پروژه‌های پایین دستی این گروه، با حضور دکتر سید محمد مهدی احمدی و دکتر علی عسکری و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد.

ثبت‌نام حضور در بوتکمپ «پایتون و هوش مصنوعی» که توسط آکادمی همراه اول و برای انتقال تجارب واقعی متخصصان تراز اول جهانی در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود، آغاز شد.

یک کارشناس حوزه برق گفت: با همان استدلالی که خاموشی برق در سال گذشته را نمی‌توان بر گردن استخراج رمز ارز انداخت، در سال جاری نیز نمی‌توان تامین برق بدون خاموشی برای بخش خانگی را ناشی از کاهش استخراج رمزارز تلقی کرد.

شرکت ایران خودرو به منظور دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، برای خرید سهام شرکت‌های متعلق به این گروه، فراخوان صادر کرد.

در پی درج آگهی‌های فروش حواله محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در سایت‌های فروش اینترنتی، پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، این شرکت در اطلاعیه‌ای نسبت به غیرقانونی بودن خرید و فروش حواله هشدار داد.

وزیر اقتصاد گفت: در سال 1401 با لحاظ مشکلات فعلی اجرای قانون سامانه مودیان مالیاتی طی بخشنامه‌ای از فعالان اقتصادی می‌خواهیم به شکل پیش‌دستانه دستگاه پز و حساب تجاری خود را معرفی کنند تا محاسبه و اخذ مالیاتشان دقیق و عادلانه‌تر انجام شود.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سنوات اخیر با واردات بی‌رویه ماشین‌آلات و دستگاه‌های مستعمل شاهد ورشکستگی صنایع و بیکاری بسیاری از کارگرها بودیم و توسعه صنعتی کشور نیز به شدت مختل شد و در بسیاری از صنایع در حد مونتاژ باقی ماند.

پیش از این، وزیر اقتصاد نیز در واکنش به سود بین بانکی 20.31 درصدی اعلام کرد که سیاست تیم اقتصادی مبنی بر باقی ماندن سود بین بانکی در محدوده 20 درصد تغییر نکرده و برای حل این مسئله در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری خواهد شد.

بررسی دستاورد 6 ماهه گروه خودروسازی سایپا نشان می دهد که با تلاش مضاعف کارگران این مجموعه، دستاوردهای مناسبی حاصل شده است و به زودی در حوزه های جدید می توان شاهد فعالیت های نوین و شایسته مردم ایران بود.