شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سازمان امور مالیاتی در پیامکی به صاحبان مشاغل اعلام کرده که برای مشاهده برگه مالیاتی مرتبط با فعالیت خود در کارتابل ابلاغ الکترونیک به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.

روسیه صادرات غلات به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تا 31 ماه اوت متوقف می کند.

یک مقام بلندپایه دولت روسیه اعلام کرد که این کشور حتی با وجود تحریمهای غربی، خریداران کافی برای نفت و گاز خود دارد.

روسیه اعلام کرد که صادرات بیش از 200 محصول شامل تجهیزات فناوری و پزشکی، خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا پایان سال میلادی جاری متوقف می کند اما نفت، گاز و زغال سنگ که منبع اصلی درآمد دولت هستند، در این لیست جای نگرفتند.

روسیه در پی ممنوعیت غربی و تحریمهای مالی بر سر حمله نظامی این کشور به اوکراین، با مشکل فروش نفت خام و فرآورده های نفتی روبرو شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید بسیاری از شرکت‌های خارجی که در دوره‌های قبل با ایران همکاری اقتصادی داشته‌اند، در انتظار به نتیجه رسیدن برجام هستند تا بار دیگر به ایران بازگردند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد تند از نگاه بخشهای دولتی و خصوصی به این صندوق گفت: صندوق از نظر آنان طفیلی ماموریت های آنهاست؛ یعنی هر کسی صندوق را از ظن خود نگاه می کند و توجهی به جایگاه آن برای نسل آتی ندارد.

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار نسبت به هفته گذشته است.

فرایند پرداخت سود سهام عدالت سال 1399 فردا آغاز می‌شود و بر این اساس سهامدارانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها 532 هزار تومان است، فردا شنبه 21 اسفندماه 575 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رشد بی‌سابقه قیمت اونس جهانی طلا که در پی بحران روسیه و اوکراین شکل گرفته، از تندتر شدن شیب افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی خبر داد و تاکید کرد که بخشی از این افزایش قیمت به سبب افزاش تقاضا در هفته‌های پایانی سال جاری نیز بوده که منجر به افزایش حباب انواع قطعات سکه نیز شده است.

حق شناس معتقد است: این رویکرد که می گویند اگر مشکل مجوز حل شد مشکل تولید حل می شود درست نیست چرا که در بحث تولید در کشور یکی از موانع صدور مجوز بوده اما در بحث تولید موانعی در نظام مالیاتی، بانکی، واردات و صادرات وجود دارد که این موارد هم تاثیر بسزایی در کند شدن چرخه تولید کشور دارند.

بررسی قیمت انواع محصولات پرتیراژ خودروسازان نشان می‌دهد که با توجه به رکود حاکم بر بازار همچنان دلالان و فروشندگان خودرو تابع روند کاهشی قیمت‌ها هستند. قیمت خودروها (اکثرا در محصولات ایران‌خودرو) در آخرین روز از هفته‌ای که گذشت نسبت به ابتدای هفته کاهش دو تا شش میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند.