جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

به عقیده تحلیلگران رشد بازار طلا و سکه در این هفته ناشی از دو عامل مهم است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.44 درصد کاهش به 2492 دلار و 32 سنت رسید.

رئیس اتحادیه صنف نوشت‌افزار تهران با اشاره به تاثیر منفی قطعی‌های اخیر برق بر روند تولید لوازم‌التحریر، گفت: رشد قیمت مواد اولیه از دیگر عوامل تغییر قیمت‌ها در بازار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره روند توزیع وام‌های نجومی بین کارکنان بانکی و این وضعیت نابرابر دسترسی به وام بین مردم اظهار داشت: رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل چند بانک به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخوانده می‌شوند تا در این باره توضیحاتی دهند. به طور قطع بانک مرکزی باید به سمت و سویی برود که توزیع وام بین کارکنان بانکی قاعده‌گذاری کند و باید سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص شود.

صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگوی ویژه خبری جمعه شب، تکلیف برخی چالش‌های مهم پیش روی اقتصاد ایران و برنامه‌های تیم اقتصادی دولت برای آنها را تا حدودی مشخص کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امیدواریم تا یکی‌دو هفته آینده بهترین گزینه برای افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین و اعلام شود.

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران از رشد 1.8 درصد میانگین قیمت مسکن و جهش 5.2 درصدی تورم بازار اجاره در تیرماه امسال خبر داد.

آکادمی ایرانسل با هدف ایجاد تحول در آموزش هوش مصنوعی، از مدرسان برتر این حوزه دعوت به همکاری می‌کند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس از تدوین طرحی برای الحاق پنج تبصره به ماده (16) قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه خبر داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: سقف قیمت بلیت تهران به مشهد طبق نرخ اعلامی از سوی شرکت‌های هواپیمایی، 2 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود و فروش بلیت بالاتر از این نرخ غیرمجاز است.

ضریب اشغال مراکز اقامتی در روز‌های پایانی صفر به بیش از 95 درصد رسیده است.

چرا دسترسی متقاضیان عادی به خودرو با قیمت کارخانه محدود است؟

بانک آینده پیرو انتشار خبر اعطای تسهیلات یک میلیارد تومانی بانک آینده در برخی از رسانه‌ها و به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی را منتشر کرد.

دکتر بهمن اسکندری، مدیرعامل بانک آینده به مناسبت دهم شهریور‌ماه و روز بانکداری اسلامی با ارسال پیامی این روز را به تمامی کارکنان شبکه بانکی، به‌ویژه همکاران متعهد و توان‌مند بانک‌آینده، تبریک گفت.

هرچند موافقت رهبری برای کاهش سهم درآمدهای نفتی صندوق توسعه ملی به نفع گندمکاران، کامیون داران، معلمان، پرستاران و... یک حمایت تمام عیار از دولت چهاردهم به شمار می رود، اما باید در نظر داشت که فلسفه تشکیل این صندوق استفاده از سرمایه ملی (منابع نفتی) برای توسعه زیرساخت های کشور است نه هزینه های جاری هر ساله.

ایران خودرو اعلام کرده که در طرح فراخوان ثبت نام خود بین 80 تا 120 هزار خودروی خود را در بازار عرضه کرده است، اما در سراسر این لاتاری بزرگ چه پیش از ثبت نام و چه در حین ثبت نام دست انداز‌هایی پیش پای متقاضیان وجود دارد که باعث افزایش سردرگمی میان مشتریان شده است.