پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس دولت قبل به طور مشروح و بر اساس آمارهای رسمی پاسخ داد.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: پرداخت سود سهام عدالت متوفیان زمانی انجام می‌شود که پرداخت عمومی برای سود سهام عدالت داشته باشیم.

یارانه نقدی تیرماه 1403 در تاریخ‌های 25 و 30 تیرماه واریز می‌شود. دهک‌های اول تا سوم در تاریخ 25 تیر و دهک‌های چهارم تا نهم در تاریخ 30 تیر یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

امروز قیمت طلا روند افزایشی را دنبال کرده است و ارزش هر اونس به 2,359 (دو هزار و سیصد و پنجاه و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 1.05 درصدی داشته است.

درآمد کانال سوئز به دلیل بحران دریای سرخ تقریباً به نصف کاهش یافته است و کشور مصر را به دردسر بزرگی انداخته است؛ همچنین کشتی‌های حمل‌ونقل اقیانوسی بزرگ مجبور شده‌اند از کانال سوئز اجتناب کنند و در عوض مسیر طولانی‌تر اطراف آفریقا را ترجیح دهند.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی از انجام 110 هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک خبر داد و گفت: 300 میلیارد تومان از متخلفان این بخش جریمه اخذ شده است.

رئیس سابق اتاق ایران در حاشیه آخرین مناظره انتخاباتی جلیلی و پزشکیان، ابراز عقیده کرد: هر کدام از این بزرگواران رئیس‌جمهور شود، شرایط سختی پیشرو دارند و امیدوارم با بهره‌مندی از مشاوران و تیم کاری قوی، راه‌حل‌های متناسب و اثربخشی را برای اقتصاد ایران داشته باشند تا قدرت خرید مردم بیش از گذشته، کوچک نشود.

«البته برخی سفسطه می‌کنند و به جای تورم عمومی که تورم مصرف‌کننده نیز گفته می‌شود، شاخص‌های دیگری مانند نقدینگی یا تورم تولیدکننده و مانند این‌ها را ارائه می‌کنند. این‌ها نوعی تقلب است. بحث من دفاع از کسی یا دولتی نیست، تنها می‌خواهم واقعیت‌ها را روشن کنم. متاسفانه در ایران دولت‌ها در بسیاری از مواقع، برای توجیه عملکرد ضعیف خود، در بیان و ارائه آمار عملکرد خود سفسطه می‌کنند.»

میزان یارانه معین شده برای دهک‌های اول تا سوم، مبلغ 400 هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ 300 هزار تومان است.

کرمان موتور شرایط فروش نقدی و اقساطی سه محصول جک J4،S3 و کی ام سی T8 را اعلام کرد.

کرمان موتور، بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، بهار 1403 را با افتتاح خط تولید 3/5 میلیون دلاری باک پلیمری در کنار ورود به بازار خودروهای تجاری و تحویل اولین تاکسی برقی تهران پشت سرگذاشت.

دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول از امروز 13 تیر 1403 آغاز شد.

صورت‌های مالی تلفیقی سایپا از زیان انباشته بیش از صد هزار میلیارد تومانی حکایت دارد؛ رقمی که با نرخ دلار مورد تایید بانک مرکزی، نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار می‌شود.

در جدول زیر سقف افزایش نرخ اجاره بهار در استان های مختلف را می بینید.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد بیش از 10 هزار واحدی به عدد 2 میلیون و 100 هزار واحدی رسید.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید به نرخ 42 میلیون و 480 هزار تومان به فروش رسید.