پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

امروز قیمت طلا روند افزایشی را دنبال کرده است و ارزش هر اونس به 2,334 (دو هزار و سیصد و سی و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.25 درصدی داشته است.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران به عنوان اپراتور پیشگام در حوزه هوش مصنوعی، از محصول چت‌بات برپایه مدل زبانی فارسی در نمایشگاه الکامپ 1403، رونمایی کرد.

همراه اول با حضور در الکامپ 1403، اقدام به معرفی و ارائه سرویس‌های تماس صوتی و تصویری مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی کرد.

همراه اول در مسیر اتصال به آینده هوشمند، مودم‌های رومیزی مبتنی بر فناوری 5G را که مختص کاربران حرفه‌ای و کسب‌وکارها است، در الکامپ 1403 ارائه کرد.

وزیر نفت گفت: به 17 کشور دنیا نفت صادر می کنیم، می‌گویند تخفیف می‌دهند، میزان تخفیف‌ها انگشتان دست من کمتر است. برخی مدعیان که می‌گویند اگر دولت سیزدهم نفت می‌فروشد، پس پول آن کجا می‌رود، گفت: دولت سیزدهم در سال 1400 با کسری بودجه 400 هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بود و در هفته‌ها و ماه‌های نخست، دیگر وزرا از وزارت نفت می‌خواستند فروش نفت با سرعت افزایش یابد تا کسری بودجه جبران شود.

این پروژه با به‌کارگیری هوش مصنوعی در سامانه ربات هوشمند، بدنبال پاسخگویی به مشترکین در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه است.

مدیرعامل بیمه البرز در سومین روز از برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور در غرفه بیمه مرکزی در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه به بیان دلایل اهمیت طراحی محصولات نوین بیمه ای مبتنی بر نوآوری و فناوری پرداخت.

در سال گذشته مبلغ مانده جاری تسهیلات بانک رفاه به کارگزاری خودش بیش از 6 هزار و 476 میلیارد تومان با عنوان قرارداد «بدهکاران جعاله تعمیرات» بوده است، اما در ستون خالص تسهیلات این شرکت، مبلغ صفر جای گرفته است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 12 تیرماه 1403) با 15 هزار و 340 واحد رشد در ارتفاع 2 میلیون و 90 هزار و 435 واحد ایستاد.

امروز قیمت طلا در بازار جهانی بالا رفت و ارزش هر اونس به 2,328 (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.12 درصدی داشته است.

محصول بومی استادیوم متاورسی مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی، در سالن اختصاصی همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 1403 رونمایی شد.

معاون رییس کل دادگستری استان تهران گفت: بابک زنجانی در یک مقطع زمانی می‌توانست برخی مشکلات کشور در حوزه تحریم‌های اقتصادی را رفع کند اما از اعتمادی که نسبت به او صورت گرفت سوء استفاده و در حق امانت بیت‌المال خیانت کرد.

استاندار لرستان از 2 مرحله‌ای کردن اقساط وام نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مبلغ اقساط در مرحله اول از 12 میلیون و هشتصد هزار تومان به 5میلیون و 900هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بنا بر اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود اصفهان به 462 میلیون مترمکعب رسیده است.

رییس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تخلف اعضاء هیات مدیره، سهامدار عمده و مدیران یک کارگزاری از محکومیت و مجازاتی سنگین برای آن ها خبر داد.

در نشست تخصصی سومین روز الکامپ 1403 و با حضور ایرانسل، چالش‌هایی از جمله ثبات تعرفه‌های ارتباطی در سالیان گذشته، مورد بررسی قرار گرفت.