پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با هدف هوشمندسازی فناوری‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم کردند.

درودیان گفت: پزشکیان در بخش اقتصادی برنامه مشخصی ارائه نکرده، جلیلی هم سرگرم جزئیات است. اگر در آمریکا تیم ترامپ بر سر کار بیاید تمایل به مذاکره در تیم پزشکیان کار نمی‌کند. از سوی دیگر ایده‌های مربوط به خوداتکایی و بنیادی در تیم جلیلی در کوتاه مدت تغییری را رقم نمی‌زند.

تالار شیشه‌ای پس از شش روز رشد، امروز دچار ریزش شد و شاخص کل با کاهش 23 هزار واحدی به رقم دو میلیون و 72 هزار واحد رسید.

ساختمان جدید شعبه شرق تهران طی مراسمی با حضور مدیرعامل، برخی اعضای هیات مدیره، هیات عامل، مدیران ستادی و روسای شعب و نمایندگان همراه افتتاح شد.

آمار تولید و فروش ایران خودرو در ادامه روند نزولی سال قبل، همچنان کاهشی است. این در حالی است که در فضای انحصاری و حمایت تمام قد از خودروسازان، هم شاهد افت تولید هستیم و هم قیمت‌ها گران‌تر می‌شود.

داده‌های رسمی نشان داد که سود صنعتی چین در ماه می با سرعت بسیار پایین‌تری افزایش یافت.

برای پنجمین سال پیاپی، نسخه پیچی برای سقف اجاره بها اجرا خواهد شد؛ طرحی که در دوران کرونا رونمایی اما در اجرا با چالش‌هایی روبرو شد و در نهایت نتیجه بخش نبود. اما حالا با تغییراتی قانونی به زودی دوباره کلید می‌خورد.

امروز قیمت طلا در بازار جهانی ثبات را در پیش گرفته است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به 2,321 (دو هزار و سیصد و بیست و یک) دلار رسید.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 167 تومان و حواله دلار نیز به 43 هزار و 106 تومان رسید.

مدل‌های زبانی فارسی توسعه یافته توسط همراه اول که با هوش مصنوعی قادر به تحلیل و یادگیری حجم زیادی از داده‌های متنی هستند، با حضور وزیر ارتباطات در الکامپ 1403، رونمایی شدند.

با افتتاح غرفه ایرانسل در سالن اصلی (38) توسط وزیر ارتباطات، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، رسما آغاز به کار کرد. در جریان این بازدید بالاترین سرعت اینترنت ایران با عدد 7.5 گیگابیت بر ثانیه، بر بستر شبکه 5G-SA ایرانسل به ثبت رسید.

مابه‌التفاوت فروردین به حساب تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی واریز شد.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، امروز بازار بورس 10 هزار 892 واحد رشد کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه ای برای قطع برق مشترکان خانگی ندارد، تاکید کرد: این در حالی است که صنایع انرژی‌بر، خودشان باید برق‌شان را تامین کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه ترکیه پیش از این در لیست خاکستری اف ای تی اف بود گفت: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، چنان عظیم است و تبعات گسترده دارد که نمی‌توان آن را عددگذاری کرد.

شرکت به‌پرداخت ملت با محصول جدید کیف پول ریال دیجیتال و دیگر محصولات متنوع خود در حوزه پرداخت الکترونیک در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حضور می‌یابد.