پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

آمارهای اداره آمار فدرال المان، نشان داد که صادرات آلمان در ماه مه به دلیل تقاضای ضعیف چین، ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی بیش از حد انتظار کاهش یافت.

بورس تهران روز دوشنبه با کاهش تراز شاخص کل و افزایش تراز شاخص هم‌وزن در کنار کاهش 36 درصدی ارزش معاملات خرد مواجه بود. بورس تهران در معاملات روز دوشنبه شاهد خروج 300 میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام بود.

در این گزارش قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار سه شنبه 19 تیرماه سال 1304 را مشاهده می‌کنید.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد از کشف دو هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و توزیع 2.7 میلیون تومان عوارض به ازای هر یزدی خبر داد.

آمارها نشان می دهد که تحت تاثیر اختلالات اینترنتی در دو هفته اخیر، میزان سفارش فروشگاه‌های اینستاگرامی و تعداد تراکنش‌های برخی پرداخت‌یارها به‌ترتیب 40 و 20 درصد کاهش یافته است

رفتار سهامداران نشان می‌دهد به‌سرعت از هیجانات انتخابات عبور کرده‌اند و به موضوعات عمقی بازار سهام توجه می‌کنند. با این توصیف، سرنوشت بازار در روز سه‌شنبه چگونه رقم می‌خورد؟

قیمت دلار در سومین روز هفته به کریدور پنجم برگشت و نسبت به روز یکشنبه کاهش 650 تومانی پیدا کرد. معامله‌گران به دلیل تلرانس محدود قیمت، به ریتم رفت و برگشتی اسکناس دلار چندان اهمیت نمی‌دهند و آن را روند طبیعی بازار می‌دانند. کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت فعلی تلاش می‌کند دلار را با پایین‌ترین قیمت به دولت آینده تحویل دهد.

‌قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با ریتم کاهشی فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار طلا همراه شد و روند نزولی در پیش گرفت. روز دوشنبه بیشتر قطعات سکه یک کانال عقب‌نشینی کردند و سکه امامی افت نیم میلیون تومانی داشت.

وزیر اقتصاد از اعلام گزارش کامل و شفاف از وضعیت وزارت اقتصاد و خزانه در روز تنفیذ رئیس جمهور خبر داد.

کارشناس ارزی معتقد است بازار ارز به پزشکیان خوش‌بین است و انتظار می‌رود که شاهد بهره گیری وی از یک تیم قوی در زمینه‌های اقتصادی و ارزی در دولت چهاردهم باشیم.

از آنجا که بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌هایی مانند پرداخت اجاره‌بهای مسکن را نیز در سبد خود دارند، تامین سبد خوراکی استاندارد برای بسیاری از خانوارها امکان‌ناپذیر شده است. سهم سبد غذایی مذکور از حداقل حقوق خرداد‌ماه سال 1402 معادل 57درصد بوده است.

پس از برپایی دو دوره مراسم تکریم از جایگاه‌داران سوخت در استان‌های تهران و مازندران در سه‌ماهه ابتدایی سال 1403 توسط شرکت به‌پرداخت ملت با حمایت و همراهی بانک ملت، این شرکت در نظر دارد جشنواره جایگاه‌های سوخت را ویژه مالکین و پرسنل این جایگاه‌ها برگزار کند.

امروز قیمت بیت کوین روند کاهشی را تجربه کرده است و ارزش هر واحد آن به 55,412 (پنجاه و پنج هزار و چهارصد و دوازده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 2.59 درصدی داشته است.

سرپرست ریاست جمهوری قانون برنامه 5 ساله هفتم پیشرفت را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و 78,220 تومان خرید و فروش شد.