پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو مصوبه امروز شورای عالی مسکن، از تصویب رقم 25 درصد برای متوسط سقف اجاره بها و افزایش وام ساخت نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان خبر داد.

مصطفی پورمحمدی در پاسخ به یک فعال بسیج دانشجویی که از او پرسید شما راه شهید رئیسی را ادامه خواهید داد؟ گفت: «خود آقای رئیسی اگر زنده بود شاید راه خودش را ادامه نمی‌داد!» اظهارات جنجالی پورمحمدی را می‌بینید و می‌شنوید.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با تمرکز بر سه محور اصلی اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و هوش مصنوعی، در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 1403)، شرکت می‌کند.

همراه اول با شعار اتصال به آینده هوشمند، در سالن اختصاصی 35 نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 1403، به شکلی گسترده حضور دارد.

بیمه البرز در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، یاقوت البرز را به نمایش می گذارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی اتاق بازرگانی ایران در انتقاد به قانون جدید تجارت اظهار کرد: اگرچه قانون تجارت نیاز به اصلاحاتی داشت؛ اما تغییرات جدید، شالوده قانون تجارت را عوض کرده و این قانون فضا را برای فعالیت‌های رسمی سخت می‌کند و منجر به تسهیل فعالیت‌های غیررسمی می‌شود.

واتس‌اپ امسال به پشتیبانی از 35 مدل تلفن هوشمند مجهز به سیستم‌های عامل اندروید، iOS و نرم افزارهای دیگر پایان می‌دهد.

یک شرکت بریتانیایی خودروهای بنزینی کلاسیک را به حالت برقی ارتقا می‌دهد و بدین ترتیب باعث می‌شود این وسایل نقلیه پایدارتر و کمتر آلاینده شوند. این شرکت در جدیدترین پروژه خود اقدام به برقی کردن یک خودروی مشهور که قبلا سلبریتی‌های مشهوری چون جان لنون نیز از این مدل خریده‌اند، کرده است.

شرکت لوازم خانگی تکنو در بهار 1403 اقدام به برگزاری سمینارهای هم‌اندیشی و فروش در شهرهای مشهد، اصفهان، رشت و بابلسر با حضور فعالان حوزه لوازم خانگی نمود.

امروز قیمت سکه امامی به 41,650,000 (چهل و یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، بدون تغییر است. قیمت طلا اما شیب نزولی را تجربه کرد.

فعالان معدنی از رئیس جمهور آینده و کابینه او انتظار دارند که اول به قوانین معدنی مدون در کشور پایبند بوده و به جز آن، نگاه طولانی‌مدت به رفع مشکلات عدیده این بخش داشته باشند.

امروز قیمت طلا روند کاهشی را در پیش گرفته است و ارزش هر اونس به 2,317 (دو هزار و سیصد و هفده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.43 درصدی داشته است.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران به 46,001 (چهل و شش هزار و یک تومان) رسید.

زمانی می‌گفتند یک کیلو موز برابر با قیمت یک دلار است؛ اما این روز‌ها موز از دلار سبقت گرفته و حتی به دو برابر قیمت دلار هم نزدیک شده است. در همین راستا یک مطلع از بازار میوه به تابناک گفت: مجوز واردات هر 20 تن موز به مبلغ 250 میلیون تومان در حال دادوستد است که در نهایت از جیب مردم خارج می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: طلافروشان دیگر مجاز نیستند طلای دست دوم بفروشند و این ممنوعیت به دلیل حمایت از تولید است؛ اما خرید طلای مردم، همچنان ممکن است و طلافروشان بعد از خرید طلای دست دوم از مردم باید آن را ذوب کنند تا به چرخه تولید بازگردد.