پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شش نامزد ریاست جمهوری امروز و در آخرین مناظره برنامه ها و اقدامات خود را در حوزه‌های اقتصادی اعم از مسکن، خودرو، انرژی، معیشت و موارد دیگر مطرح کردند.

دکتر اسکندری مدیرعامل بانک آینده؛ با ارسال پیامی فرارسیدن عید فرخنده و سعید غدیر، را به تمام مردم ایران در جای‌جای ایران اسلامی، به‌ویژه خانواده بزرگ بانک آینده، تبریک گفتند.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (سه شنبه، پنجم تیر ماه) در بازار طلای تهران نسبت به روز گذشته با یکصد و 50 هزار تومان کاهش به 41 میلیون و 700هزار تومان رسید.

درحالی ایرلاین‌های داخلی بر این باورند آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به سود مردم است که وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای توقف آزادسازی خبر داده است.

رییس کمیته خودرو و قطعه سازی ستاد محمد باقر قالیباف با اشاره به آثار مخرب قیمت گذاری دستوری گفت: با توجه یه سهامداربودن 25 درصد مردم ایران از طریق سهام عدالت و بورس در سایپا و ایران خودرو معلوم نیست با زیان زدن به این دو شرکت می‌خواهیم حافظ منافع کدام گروه از مردم باشیم؟

امروز قیمت طلا روند کاهشی را در پیش گرفته است و ارزش هر اونس به 2,327 (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.21 درصدی داشته است.

کارشناس بین‌المللی انرژی با تاکید بر نگاه ویژه دولت چهاردهم به مسائل جدید حوزه انرژی مانند مالیات بر کربن، گفت: در حال حاضر به‌جای تکمیل و تمرکز در سودرسانی پتروشیمی‌ها، هر کسی زورش رسیده یک مجوز پتروشیمی گرفته و با ارز دولتی برای خودش صنعتی راه انداخته و خود را متعهد به تکمیل زنجیره نمی‌بیند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی درآمدهای ارزی کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 میلیارد دلار افزایش داشته است.

همراه اول به عنوان اولین اپراتور سلامت ایران، نخستین سامانه‌های الکترونیک خود در نظام سلامت کشور را ارائه و راه‌اندازی کرد.

امکان هدیه دادن بسته‌های اینترنت به مشترکان دیگر همراه اول در مناسبت‌های خاص فراهم شد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از ممنوعیت ورود بخشی از کالاهای آی‌تی خبر داد.

مقصد نخست مهاجرت میلیونرها در جهان امارات است و 6700 میلیونر در 2024 به امارات مهاجرت کرده‌اند.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل (FTTx) در شهر‌های فردوسیه، گلستان، چهاردانگه و شاهدشهر در جنوب غرب استان تهران، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به بهره‌برداری رسید. در مراسم امروز وزیر ارتباطات، هزار و هشتمین سایت 5G ایرانسل (قریب به دوهزارمین سایت 5G ایران) را در شهر اسلامشهر افتتاح کرد.

مدیرعامل بیمه البرز در آئین امضا تفاهم نامه همکاری بیمه البرز با شرکت سرمایه گذاری سیگلو، طرح بیمه های زندگی پروژه محور بیمه البرز را اقدامی منحصر به فرد و نوین دانست و گفت: اجرای چنین طرح هایی به مبارزه با خام فروشی و تقویت زنجیره تولید کمک شایانی می کند و نتیجه آن، اقتصاد پایدار است.

اگر قاضی‌زاده هاشمی ایده پرداخت وام یک میلیاردتومانی قرض‌الحسنه در سر دارد چرا این طرح را در بانک زیرمجموعه بنیاد شهید اجرا نکرد تا خروجی آن مشخص شود؟ می‌توانست مجوز بگیرد و در این بانک تسهیلات یک میلیاردتومانی به جوانان پرداخت می‌کرد. اما این کار را نکرد.