پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران از حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف و ممنوعیت فروش آن به طور رسمی خبر داد.

علی نظافتیان*

17 طرح بزرگ نفت، پالایش و پتروشیمی در 7 استان با اعتباری بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان با حضور سرپرست ریاست جمهوری به شکل رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی گفت: کاندیداها به یک‌باره و بدون برنامه‌ریزی قبلی برای انتخابات اعلام آمادگی کردند و نباید انتظار داشت ریز مشکلات فعالان اقتصادی را بدانند اما لازم است نگاهی دقیق به تحریم داشته باشند تا رای بخش خصوصی را دریافت کنند.

هر اونس طلا، امروز به 2,325 (دو هزار و سیصد و بیست و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.12 درصدی داشته است.

متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket.ice.ir، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

زیان انباشته ایران خودرو به قدری بزرگ است که اگر آن را به دلار تبدیل کنیم، به رقم قابل توجه 2.4 میلیارد دلار می‌رسیم؛ عددی که معادل ارزش برخی خودروسازان اروپایی و آسیایی است.

برای مشترکینی که زیرالگو، مصرف آب دارند و نسبت به سال گذشته خود، مصارف خود را کاهش داده‌اند، به‌ازای هر مترکعب کاهش مصرف، 900 تومان در قبوض آنها لحاظ می‌شود که حتی ممکن است مجموع پاداش دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادسازی نرخ سوخت ایرلاین‌های داخلی که از گذشته مطرح شده بود به دولت ارسال شد.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز ثبت‌نام برای 31 مدل خودرو وارداتی از امروز صرفاً برای متقاضیان مرحله اول، خبر داده و گفت که متقاضیان دور اول ثبت‌نام‌ها که تاکنون خودرویی را در طرح‌های قبلی انتخاب نکرده‌اند فرصت دارند که تا چهارشنبه ششم تیر ماه حتما خودروی خود را انتخاب کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: وقتی 10درصد مالیات تعیین و رقم آن به هزینه خرید کالا اضافه می‌شود به یقین قدرت خرید مردم پایین می‌آید و این اتفاق به کاهش فروش واحدهای صنفی و افت سود آنها می‌انجامد و این امر به راحتی پذیرفتنی نیست.

آرشیو روزنامه اطلاعات نشان می‌دهد در سال 1353 کرایه اتاق با دو تخت بیست تومان بود

یکی از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری، طرح یارانه طلای خود برای انرژی را مطرح کرد. طبق این طرح، هر خانوار سه نفره به میزان معادل 20گرم طلا در سال یارانه دریافت خواهد کرد که این یارانه به صورت اعتباری به شکل طلا به آنها اختصاص داده می‌شود تا از تورم مصون بماند.

پاکستان اعلام کرده در یک سال 2.8 میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان و 30 هزار تن انبه هم از آنجا به ایران قاچاق شده است.

تپسی در راستای اطمینان از تهویه مناسب در سفرهای فصل گرما، از طرح‌های تشویقی خود برای ترغیب سفیرانش به روشن کردن کولر خبر داد.