سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

حجت الاسلام رئیسی با حضور در مراسم پیاده روی اربعین در تهران درباره جلوه‌های این مراسم نکاتی را بیان کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی 29 شهریور در صحن مجلس اعلام وصول و جلسه رای اعتماد، دهم مهر برگزار می‌شود.

در این قضیه دلخراش اما، مهسا امینی فقط قربانی تحجر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب با بیان اینکه از دیدگاه بسیاری از کارشناسان اقدامات گشت ارشاد در قالب امر به معروف و نهی از منکر به نفع کشور و دین تمام نمی‌شود، اظهار داشت: بسیاری از افراد این احساس را دارند که این اقدامات فقط برای راضی نگه داشتن یک معدود افراد ظاهرنگر، برای اینکه در کارنامه خود گفته باشیم که به یک وظیفه‌ای عمل کردیم و گزارشی برای کسانی ارایه کنیم که ما بر سر فلان مساله...

سخنگوی دولت در پیامی نسبت به مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد و نوشت: تلخی برخی اتفاق‌ها به راحتی فراموش نمی‌شود...

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: نقل و انتقال بورس در کشور با اینترنت صورت می‌گیرد این در حالیست که معامله در بورس در بسیاری از موارد به دلیل کاهش سرعت اینترنت با دشواری انجام می‌شود همه این موارد جزو فاکتورهای عقب‌گرد برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

آیت الله بیات‌زنجانی در پی رخدادهای تلخ منجر به درگذشت مرحومه مهسا امینی واکنش نشان داد و صادر کرد.

آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در پیامی که در پی مرگ جان‌سوز مهسا امینی 22 ساله در بازداشت‌گاه گشت ارشاد پلیس صادر کرد یادآور شد "به دنبال خاطی گشتن و حتی مجازات رده‌های پایین نه تسکین‌بخش است نه از تکرار جلوگیری می‌کند".

شی جین‌پینگ در دیدار با ابراهیم رئیسی، عضویت دائم ایران را در سازمان همکاری شانگهای تبریک گفت.

استاندار خوزستان با اشاره به بسته شدن مرز‌ها توسط کشور عراق، 24 ساعت مانده به اربعین حسینی گفت: رایزنی‌هایی انجام شده تا افرادی که در پایانه‌های مرزی هستند از مرز عبور داده شوند تا کسی از زیارت محروم نشود.

فاطمه هاشمی رفسنجانی نوشت: مهسا امینی، دختر جوان 22 ساله که به جرم بدحجابی دستگیر و برای ارشاد و توجیه! به مقر پلیس انتقال داده شده بود، پشت درب‌های بسته و در میان بهت خانواده، دچار عارضه شد و به کما رفت! حقیقتاً، جا دارد در نظامی که ادعای حاکمیت اسلام را دارد، انسان از این غصه، دق کند.

سیدابراهیم رئیسی که به جای ضیافت، برای نماز و گفتگو با مردم مسلمان سمرقند به مسجد اهل‌بیت (ع) می‌رود. البته این عدم حضور، یک علت دیگر هم داشت: تاکید بر پروتکل‌های جمهوری اسلامی ایران در مراسم شام.

رئیس جمهور به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی‌گیری و بررسی صادر کرد.

رئیس جمهور گفت: پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در وین مستلزم حل و فصل مسائل پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان می گوید: من متعلق به سرزمینی هستم که برخی آن را نفرین شده می‌دانند ولی من از این که در آن کشور و در میان آن مردم به دنیا آمده‌ام، عمیقا احساس خوشبختی می‌کنم، مردمی که به باور من ارزش آن را دارند که انسان جانش را فدای آنها کند.

رئیس دولت اصلاحات توشت: باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می سوزاند!