سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

دکتر محسن رضایی با حضور در بیمارستان پارس تهران در جریان آخرین وضعیت درمانی حجت‌الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع مداخله‌جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپایی و تعدادی از کشورها در خصوص فوت خانم مهسا امینی به این کشورها توصیه کرد از فرصت‌طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب نمایند.

در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز چهارشنبه 30 شهریور 1401 با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، دیدار خواهند کرد.

فرماندهی انتظامی گیلان با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب مردم گفت: پلیس با مخلان نظم و امنیت جامعه قاطعانه و به شدت برخورد خواهد کرد.

تجمع های محدود در برخی شهرهای کشور از جمله تهران به بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی گزارش شده است و شواهد و میزان تخریب اموال عمومی بیانگر آن است که برخی جریان ها در تلاش هستند در این شرایط ضمن برهم زدن نظم عمومی، به اموال عمومی آسیب بزنند.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: تلاش شده تمامی دوربین‌های شهری که در روز حادثه در مسیر تردد ایشان بوده بازبینی شود.

رئیس جمهوری ایران بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

رئیس جمهور کشورمان در دیدار نخست وزیر عراق گفت که امیدواریم تفاهم طرف های عراقی به تشکیل دولتی مقتدر در این کشور منجر شود.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اراده جدی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقاء سطح روابط با این کشور گفت: روابط دو جانبه ما تعامل معمول دو همسایه نیست، بلکه روابطی عمیق و متکی به هزاران سال پیوند فرهنگی و اعتقادی است.

رئیس جمهور بااشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت باتصمیم‌های دولت قبل و بازگشت به توافق است، گفت: ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتارهای گذشته ورفع تحریم‌ها باشد، ندیدیم.

سید ابراهیم رئیسی و رئیس شورای اروپا در دومین روز حضور رئیس جمهور کشورمان در نیویورک، دیدار و گفتگو کردند. رئیس شورای اروپا پس از دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تصریح کرد که اتحادیه اروپا کاملا پشتیبان ازسرگیری فوری اجرای برجام است.

آماده‌باش ترافیکی پایتخت برای بازگشایی مدارس، کاهش مالیات حقوق‌بگیران در راه، روسری تکانی در خیابان حجاب چه معنایی داشت؟ انتصاب اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، خودروی کمتر از 10 هزار دلار شبیه کدام خودروی ایرانی است؟ مجمع زیر سایه سنگین اقتصاد و جنگ و دوگانه مذاکره در نیویورک، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان که حضوری 2 ساعته در منزل مرحومه مهسا امینی داشته است روایت دیدار با خانواده ایشان را در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران توئیت کرد: «دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا، که چنانکه رییس‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است.

این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سوال حجت الاسلام سید محمود نبویان و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر امور خارجه درباره علت عدم رعایت خطوط قرمز نظام و منافع ملی در مذاکرات اخیر اعلام وصول شد.