سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

رئیس جمهور در پیامی نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد که در صربستان برگزار شد، تبریک گفت.

رئیس جمهور به منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهای دو جانبه با برخی مقامات حاضر در این اجلاس سالیانه، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

مداخله جویی پلوسی این بار در ایروان، راه حل چند بعدی برای معضل مسکن، بازی اروپاییان با اعصاب اوکراینی‌ها، کاهش قیمت خودرو، رویایی دست نیافتنی؟ تماس تلفنی رئیسی با خانواده مهسا امینی، قاچاق پزشک به اسم مهاجرت، روابط روسیه و عربستان چگونه رقم می‌خورد؟ اقدام ویژه ضدتحریمی بدون FATF و اشک‌ها و لبخند‌ها در بلگراد، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

رئیس‌جمهور به صورت تلفنی با خانواده مهسا امینی گفت‌وگو کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت: تاکید نمایندگان و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات بر این است که معلمان طرح مهر‌آفرین هم باید طبق قانون، رتبه‌بندی شوند.

اگر خود را صراط مستقیم بدانید و انحراف دیگران را از آن اندازه می‌گیرید، در این صورت با افتخار باید گفت که بنده بیش از آن که از صراط شما منحرف باشم زاویه 180 درجه دارم و این فراتر از انحراف است.

وزیر امورخارجه گفت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند.

سید ابراهیم رئیسی صبح فردا دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند.

رحیمی در واکنش به انتشار اخباری درباره اعتصاب عمومی در سقز گفت: خبری نیست؛ اوضاع آرام و شهر عادی است؛ خانواده مهسا امینی از این قضایا حمایت نمی‌کنند؛ انتظار آن‌ها اعمال قانون است؛ پیام دادند که با کسانی که این وضعیت را به وجود می‌آورند همراه نیستند.

یکصد و چهل تن از مدیران مسئول، سردبیران، دبیران، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، از شکل‌گیری فضای جدید در قوه نسبت به رسانه‌ها و دستورات ریاست قوه در پیگیری پرونده‌های مرتبط با ضرب و شتم و سوقصد به خبرنگاران و همچنین حمایت از رسانه‌هایی که به پرونده‌های فساد در قالب سوت‌زنی ورود می‌کنند، تقدیر و تشکر کردند.

رییس‌جمهور کشورمان، در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

خوزستان عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: عمده هواپیماهایی که در اختیار ایرلاین‌های پروازی است، زمین‌گیر هستند و با توجه به تحریم‌ها نیازمند قطعات هستند و امکان پرواز ندارند.

وزیر کشور گفت: تاکنون گزارشی از ضرب و شتم مهسا امینی از سوی دستگاه های نظارتی به ما ارائه نشده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در شمال شرق اوکراین متهم کرد و گفت: علی‌رغم دست‌آوردهای نیروهای من در ماه اخیر در جبهه‌های جنگ، هنوز خیلی زود است که بگوییم جنگ رو به پایان است و فعلا پایانی برای جنگ با روسیه نمی‌بینم.

عضویت در پیمان شانگ‌های و تهدید تحریم‌ها، پشت پرده رتبه جدید ایران در سرعت اینترنت، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری اربعین دانشجویان، گازگرفتگی اروپاییان در اوکراین، پیامد‌های وقت‌کشی در برجام، تله مبارزه با بدحجابی، واکنش‌ها به ماجرای غم انگیز «مهسا امینی»، ما، کی‌روش و آرزو‌های مشترک، طلای دلچسب قهرمان کامران و پرواز جاماندگان اربعین تا کربلا، از مواردی است که موضوع...

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری فوت مهسا امینی می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.