پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تاثیر حاج قاسم سلیمانی در احیای عزت مسلمانان؛ یک استثنای تاریخی / دشمن فرسوده شده است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تاثیر حاج قاسم سلیمانی در احیای عزت مسلمانان؛ یک استثنای تاریخی / دشمن فرسوده شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاثیرات شگفت انگیز شهید حاج قاسم سلیمانی در احیای عزت مسلمانان، حفظ حرمت نوامیس مسلمین و مانع شدن سیطره کفار بر مسلمانان یک استثنای تاریخی است.

سردار سرلشکر"حسین سلامی" عصر امروز 27 مهرماه در گردهمایی فرماندهان بسیجی با عنوان طرح اعتلای بسیج و رونمایی از سه قرارگاه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در استان کرمان ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر رئوف (صلی الله علیه و آله) گفت: کرمان سرزمین زنان و مردان مجاهد، سخت کوش، صمیمی، صادق با اخلاص و اهل مهربانی است و این سرزمین بیش از 6000 شهید جاویدان تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی ادامه داد: اگر بخواهیم بر حسب زمان جهاد او را تفسیر کنیم او 40 سال جنگید و هر خط مقدمی برای جبهه اسلام ایجاد می شد، او آنجا بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سردار دل ها پس از دفاع مقدس استثنایی و بی مانند جهاد کرد و دشت ها، دره ها در سرزمین های دور و نزدیک خاطره های باشکوه و حماسه های ماندگار از نبرد بی وقفه این مرد افسانه ای تاریخ و اسلام ما در صفحات سینه خود به یادگار دارد.

وی تاکید کرد: تاثیرات شگفت انگیز این مرد بزرگ در احیای عزت مسلمانان، حفظ حرمت نوامیس مسلمین و مانع شدن سیطره کفار بر مسلمانان یک استثنای تاریخی است.

سردار سلامی ادامه داد: این سرزمین مهد ولادت اوست و این مردم بازماندگان نسل فداکاری هستند که در میدان های شرف، عزت و کرامت امت عزیز ایران جنگیدند و در هر نقطه ای از کرمان که پا می گذاریم عطر دل انگیز وجود معنوی این شخصیت والای اسلام به مشام انسان می رسد و برای کرمان و کرمانیان این دیار یک افتخار بی نظیر است.

وی با بیان این مطلب که مردم کرمان قدر این گوهر و شکوه عرفانی را می دانند و به آن می بالند، تصریح کرد: حاج قاسم البته امروز افتخار همه ماست و هر چه زمان می گذرد حاج قاسم زنده تر تجلی می کند و ستایش برانگیزتر می شود و انسان جاری بودن حقیقت حضور او را در مسیر حس می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکوه عرفانی را نشانه الهی بودن حاج قاسم دانست و افزود: اکثر کسانی که او را می ستایند او را ندیدند شاید داستان های کمی درباره او شنیدند اما او را عاشقانه دوست دارند و او را در وجودشان متجلی و همراه می بینند و این زندگی در قلب ها و حیات در دل ها تنها برای انسان های الهی میسر است.

وی اضافه کرد: اما او تازه آغاز شده و آنهایی که بر حسب محاسبات مادی برنامه ریزی می کنند همیشه اشتباه می کنند. اگر دشمن فکر می کند با شهادت انسان ها، بزرگی تمام و راه مسدود می شود و رهروان در راه می مانند و پرچم ها بر زمین می افتد اشتباه می کنند و این اشتباه از همان صدر بعثت اتفاق افتاد.

سلامی بیان کرد: وقتی شمشیر بر فرق امام علی علیه السلام زدند، فکر می کردند به تمام بشر خاتمه می دهند و مشعل جوانمردی و عدالت خاموش می شود اما همانگونه که در کعبه متولد شد و در محراب مسجد کوفه به عنوان حقیقتی بزرگتر متولد شد و عاشورا هم نمونه ای است که دشمنان می خواهند نور خدا را با شمشیرها خاموش کنند اما خداوند به این انوار مقدس تابشی ابدی می دهد.

وی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام هر روز آسمانی تر و عالم گیرتر قلمرو هستی را تسخیر می کند و این خاصیت شهادت است و تا وقتی این معنا و حقیقت در پیکره امت متجلی است، روح آزادگی و حریت و عزت مسلمانان جاری است و این راز و رمز بقای امت اسلام است، شهادت؛ آن هم شهادت انسان های بزرگ که یک امت را به تحرک وا می دارد و در قلب ها بعثت ایجاد می کند و ارزش اسلام را نشان می دهد و امروز ایران سربلند را با عظمت می بینید و در نظام جهانی، ایران صاحب صلابت پایدار، ماندگار و با عظمت به رسمیت شناخته شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه دشمنان از بازی های خطرناک با این ملت و امت منصرف شده اند زیرا در میدان بودن مردم را آزموده اند.

وی ادامه داد: ملت امام حسین علیه السلام که فضایل مکتب عاشورا را در کالبد خود جاری می کند و برای جبران تنهایی امامان در آن دوره های تلخ از امامان فعلی خود حمایت می کند به دشمنان نشان دادند که نظام و ملت متکی بر اسلام و مکتب رسول الله و خدا و اهل بیت هرگز شکست نمی خورد و هر کسی در هر میدان سختی با او درگیر شود محکوم به شکست است.

سلامی بیان کرد: امروز با چشمان سر می بینیم که دشمنان بزرگ و صاحب جلالت مادی و شکوه ظاهری که در عداد بی نظیرترین امپراطورهای تاریخ بشر هستند در حال زوال و کوه های یخ در حال ذوب شدن هستند و آنچه در میانه این نبرد عالمگیر در حال درخشش و قد کشیدن است امت اسلام متکی بر قائمه این مکتب یعنی مقام معظم رهبری است؛ با ملتی که چنین تگیه گاه و عمود مستحکم را برای ثبات باعظمت بنای اسلام قرار داده، شکست نمی خورد.

وی عنوان کرد: طراحی دشمن برای شکستن ما بسیار خطرناک و جدی بود این که این ملت از میان این طراحی و توطئه خطرناک جهانی که همه قدرت های باطل با آرایش قدرتمند همه جانبه و عملیات روانی تلاش کرد مانع این ملت را که به نام اسلام سر از تاریخ درآورده بود و با انقلاب خود در حال تشکیل یک نقشه و جعرافیای جدید از منطق و حکمت و آزادی بود بشوند، اما چگونه این ملت به دلیل پیوند خوردن امام و امت و منطق اسلام از میان این همه فتنه ها و توطئه ها درخشید.

وی با بیان این مطلب که دشمنان می دانستند چند عنصر اصیل عامل اصلی قدر ماست و اگر شکسته شود این ملت فرو می ریزد، تصریح کرد: آنها پی برده بودند تا وقتی سرچشمه الهام و قدرت و منبع عظمت وجود دارد و با نفوذ کلامش ملت ها را به حرکت می دارد و امام امت می درخشد، مردم گرد او جمع شده و به اراده او برمی خیزند و شمشیر از نیام می کشند و دشمن را تعقیب می کنند، چنین ملتی شکست ناپذیر است.

سلامی افزود: اینکه تمرکز همه حملات دشمن روی این مرکز ثقل یعنی امام مسلمین است از این واقعیت ناشی می شود که دشمنان می دانند هر امتی هنگامی سعادتمند است که به امام خود نگاه کند و از این ستاره درخشان راه را بیابد و آنگاه گم نمی شود.

وی بیان کرد: دشمن توسط ملت ایران فرسوده و ناکام می شود و عقب می نشیند و هر بار می گریزد و وقتی تراکم ملت را می بیند عقب می رود دوباره می آید و این تعقیب و گریز ادامه دارد.

ادامه دارد