دوشنبه 16 مهر 1403

تاکسی‌ها و آژانس‌ها در قزوین حق افزایش خودسرانه کرایه را ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکسی‌ها و آژانس‌ها در قزوین حق افزایش خودسرانه کرایه را ندارند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به افزایش تقاضای سفر از طریق آژانس‌ها در شرایط اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، گفت: تاکسی‌ها و آژانس‌های حق افزایش کرایه‌ها را ندارند و براساس مصوبه شورای شهر باید کرایه دریافت کنند.

اسماعیل عرشیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی و آژانس در ساعات منع تردد شبانه غیرمجاز توسط رانندگان است و در صورت مشاهده یا اعلام گزارش برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها مشمول طرح منع تردد نمی‌شوند، اظهار داشت: هماهنگی لازم برای حضور آژانس‌ها در ساعت‌های اعمال محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 21 تا چهار صبح انجام شده و شهروندان برای کارهای ضروری از این ظرفیت می‌توانند استفاده کنند.

عرشیان تصریح کرد: با شروع اعمال مدیریت هوشمند محدودیت‌ها استفاده از ناوگان تاکسیرانی 50 درصد کاهش یافته است و رانندگان با حداقل مسافر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات زیادی شدند و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت قوانین بهداشتی، هر تاکسی فقط می‌تواند حداکثر سه مسافر را سوار کند.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان تاکسیرانی ضروری است و استفاده از ماسک برای مسافران و رانندگان الزامی است.

هم‌اکنون سه هزار و 650 دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*