شنبه 29 اردیبهشت 1403

تجلیل رییس جمهور از استاندار سمنان

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

رییس جمهور در هفدهمین دوره جشنواره ملی شهید رجایی از سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان به عنوان استاندار نمونه و برگزیده کشور تجلیل کرد.

سخنگو و معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هاشمی در جشنواره شهید رجایی به عنوان استاندار برتر و نمونه کشور در تحقق برنامه های دولت مردمی معرفی شد و لوح تقدیر و تندیس این جشنواره را از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور دریافت کرد.

حجت‌الله یحیایی خاطر نشان کرد: استان سمنان در یک سال نخست دولت سیزدهم، رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان، رتبه دوم کشور در کاهش نرخ بیکاری با ثبت پایین ترین نرخ بیکاری در طی 9 سال گذشته برابر 6.1 درصد، رتبه اول کشور در ارزیابی تعاونی های برتر ملی طی 10 سال گذشته، رتبه اول کشور در جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی با جذب 78 درصدی به نسبت میانگین 47 درصدی کشور و رتبه اول کشور در جذب 14.4 درصد از تسهیلات رونق تولید از اعتبار کل کشور را کسب کرد.

هفدهمین دوره جشنواره شهید رجایی با حضور آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، برخی معاونان رئیس جمهور، وزرا و استانداران در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این آیین از وزیر کشور، رئیس شرکت ملی پست، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزیر نیرو، رئیس سازمان بهزیستی، سرپرست وزارت تعاون، استانداران سمنان و هرمزگان، خراسان جنوبی، وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.

فلسفه برگزاری جشنواره شهید رجایی الگوگیری از نگاه شهیدان دولت، به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر به موضوع خدمت‌رسانی به مردم است.

برگزاری جشنواره شهید رجایی از سال 1376 آغاز شد که طی سال 76 تا 82 تنها به انتخاب کارکنان برتر دستگاه‌های اجرایی و از سال 82 تا 87 به انتخاب دستگاه‌های اجرایی نمونه نیز توجه شد.

از سال 87 هم با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، تمرکز اصلی جشنواره بر استقرار نظام مدیریت در دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.