دوشنبه 16 مهر 1403

تجهیزات شبیه‌ساز کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجهیزات شبیه‌ساز کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: محموله تجهیزات و نرم افزارهای شبیه‌ساز کارگاه‌های هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به ارزش 10 میلیارد تومان در مدارس استان توزیع شد.

حمیدرضا رخشانی روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیز و توسعه هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس سیستان و بلوچستان با استفاده از تجهیزات نرم افزاری در راستای افزایش یادگیری دانش آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: این نرم افزارها همان شبیه‌ساز دستگاه‌های آموزشی واقعی هستند، به طوری که آزمایشاتی که به وسیله دستگاههای آموزشی واقعی قابل اجرا هستند در این نرم افزار نیز امکان انجام آن وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هزینه بسیار کم، قابلیت آموزش بالا، امکان بررسی تمامی حالت های تست به صورت کاملا تخصصی و سرعت عمل بالا را از جمله مزایای تجهیزات جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اقلام، تجهیزات شبیه سازی است گفت: تجهیزات شبیه سازی نقش مهمی در آموزش دانش آموزان دارد به گونه ای که با استفاده از آن 80 درصد آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و 20 درصد به صورت عملی انجام خواهد شد.

رخشانی افزود: این تجهیزات با همکاری آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد برکت و شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه تهیه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*