یک‌شنبه 15 مهر 1403

تجهیز زیرساخت‌های بخش فناوری هواشناسی زنجان ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجهیز زیرساخت‌های بخش فناوری هواشناسی زنجان ضروری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل هواشناسی این استان، تجهیز مرکز پیش بینی و زیرساخت‌های بخش فناوری آن است.

فتح الله حقیقی، شامگاه چهارشنبه در بازدید از اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: کشاورزی بودن استان، اهمیت اطلاع‌رسانی هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در هنگام بروز یخبندان، بادهای شدید و بارندگی ها را ضروری می سازد.

وی با بیان اینکه کشاورزان زنجان می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات هواشناسی، برنامه‌ریزی های لازم در خصوص کاشت، مراقبت و برداشت محصولات تولیدی خود را انجام دهند بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه سازمان هواشناسی با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: توسعه و به کارگیری فناوری‌های روز هواشناسی در استان زنجان ازجمله رادار هواشناسی، گیرنده تصاویر ماهواره‌های هواشناسی با قدرت تفکیک بالا، توسعه شبکه پایش و ارتقاء سامانه مانیتورینگ مرکز پیش بینی، تجهیز استودیو خبر هواشناسی، تجهیز ایستگاه های خودکار و خرید اداوات هواشناسی و بهینه سازی ایستگاه ها را از مهم‌ترین مسائل و نیازهای این اداره کل برشمرد.

محمدرضا رحمان نیا، خواستار مساعدت استانداری زنجان جهت رفع این موانع در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر و دقیق تر به کاربران استانی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار و هیأت همراه از بخش های مختلف هواشناسی استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های اداره کل هواشناسی قرار گرفتند، مسئولان و کارشناسان بخش های پیش بینی، فناوری اطلاعات، تجهیزات فنی و پایش، نیز توضیحاتی در خصوص کارهای تخصصی و خدمات هواشناسی ارایه کردند. استاندار زنجان و هیات همراه در این بازدید با حضور در مرکز مانیتورینگ پیش بینی، در جریان فرآیندهای منتهی به تولید انواع پیش بینی ها در مقیاس های زمانی مختلف و هشدارهای هواشناسی (متناسب با نیاز کاربران نهایی مختلف) قرار گرفتند و همچنین با حضور در ایستگاه سینوپتیک هواشناسی زنجان با انواع ادوات هواشناسی و فرآیندهای مربوط به سنجش، پایش و نحوه جمع‌آوری و ارسال داده‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک سطح زمین آشنا شدند.

*س_برچسب‌ها_س*