پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تحریم سپاه پاسداران

تحریم سپاه پاسداران

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحریم سپاه یک رسوایی برای اروپایی‌ها بود و اگر دست به چنین کاری می‌زدند افکار عمومی نسبت به این اقدام اروپایی‌ها واکنش نشان می‌دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه ایران گفت: در گفت‌گو با بورل مقامات کشورهای اروپایی و رایزنی‌های یکایک سفرای ما در اروپا و سازمان ملل به اتحادیه اروپا هشدار جدی داده شد که اگر در خصوص نهاد مهم حاکمیتی ایران که نقش مهمی در سال‌ها گذشته به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه داشته است و این نقش همچنان ادامه دارد، بخواهند اقدامی انجام دهند پاسخ ایران، قوی، موثر و متقابل خواهد بود.

وب‌گاه عصر ایران

اتریش کشوری است که روابط دیپلماتیکی حدودا سیصد ساله با ایران داشته است. ما تنها کشور غربی بوده‌ایم که عرصه کنسولی و فرهنگی‌مان همواره به روی ایران گشوده بوده است. اما اتریش از خط مشی اتحادیه اروپا در این زمینه کاملا حمایت می‌کند.

وب‌گاه گسترش

وزیر امورخارجه فرانسه گفت: ما در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سپاه پاسداران هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به اقدام پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه گفت: اتحادیه اروپا، چه پارلمان و چه اجلاس وزرای آنها، باید بدانند که این اقدامات نه تنها عاقلانه و صحیح نیست، بلکه باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود و حتی ممکن است راه های دیپلماتیک را هم مسدود کند

وب‌گاه عرشه آنلاین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تصمیم برای قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کنعانی درباره مذاکرات با عربستان گفت: مواضع مثبتی هم از طرف دولت عربستان شنیدیم و متناسب با آن برای حل و فصل اختلافات و ارتقای مناسبات اقدام خواهیم کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جواد کریمی قدوسی هر از گاهی، ادعاهایی را در رسانه ها مطرح می کند و بعد از تکذیب یا رد آن ادعاها اتهام ها، برای مدتی سکوت می کند. حالا این نماینده جبهه پایداری بر طبل مصاحبه های جنجالی خود زده و مدعی دستگیری یکی از وزرای دولت روحانی شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کنعانی تأکید کرد: جواب ما حتما متناسب با رفتار اروپاست. در مقابل تعامل، تعامل و در مقابل تقابل، تقابل خواهیم کرد و متناسب با نوع اقدام آنها اقدام جدی و پشیمان کننده انجام خواهیم داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خروج ایران از معاهده NPT توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اقدام پارلمان اروپا در گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی را ناقض تعهدات بین المللی آنها برشمرد و گفت: مجلس به عنوان عصاره اراده ملت این حرکت مغایر با مسلمات حقوق بین الملل را بی پاسخ نمی‌گذارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کنعانی گفت: هرگونه تعرض به سپاه از هر نوعی باشد تعرض به امنیت ملی ایران است و نتایج آن حتما متوجه تعرض کننده خواهد بود و در این هیچ شکی نیست و نخواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

نواندیش نوشت: یک استاد دانشگاه گفت: تحریم ها در کنار اینکه اقتصاد ایران را فلج کرده اند، بر سیر تحول سیاسی و اجتماعی هم تاثیر منفی گذاشته اند. اما هنوز هم بر این نکته اساسی باید تاکید کرد، آنچه موجب می شود، تحریم بر یک جامعه اثر مخرب بگذارد، در واقع ضعف دولت در تدبیر امور داخلی است که در همه حوزه ها خود را نشان می دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا ادامه دارد، تصریح کرد: مذاکره مستقیم دوجانبه‌ای با دولت آمریکا نداریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مُنیبان نوشت: دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات می‌گوید: آنها می‌خواهند تا جایی که امکان دارد ایران را تضعیف و کنترل کنند. البته بگذریم از اینکه وجود دولت رئیسی تا چه اندازه بر تضعیف نظام نقش دارد و یا سیاست‌هایی که تاکنون در داخل در پیش گرفتند این سیاست‌ها مخصوصاً در برگزاری دو انتخابات 98 و 1400 که با مشارکت حداقلی مردم مواجه شد تا چه اندازه می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. همه این...