جمعه 14 اردیبهشت 1403

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تحریم‌های جدید آمریکا علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تحریم رهبر سازمان افراطی لهاوا را که اعضایش حملاتی را علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شوند خبر داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: ما «بن صهیون گوپشتاین»، رهبر سازمان افراطی لهاوا را که اعضایش حملاتی را علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شوند، تحریم می‌کنیم.

خبر مرتبط تظاهرات گسترده در خیابان‌های تل‌آویو / اعتراض شهرک‌نشینان به سیاست‌های کابینه نتانیاهو

شهرک‌نشینان اسرائیلی بر لزوم موافقت هر چه سریعتر کابینه نتانیاهو با تبادل اسرا تأکید کردند.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دو نهاد را بابت تامین مالی برای ارتکاب چنین افراط گرایی‌های خشونت آمیزی علیه فلسطینی‌ها تحریم می‌کند.

در این میان، روز جمعه اتحادیه اروپا چهار شهرک‌نشین و 2 نهاد صهیونیست را به‌دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد دو گروه یهودی افراطی از جمله گروه «لهاوا» و همچنین «مئیر اتینگر» و «الیشا یرد» دو چهره سرشناس این گروه‌ها را تحریم کرده است.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: «افراد و نهادهای ذکر شده مرتکب نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها شده‌اند، از جمله از طریق شکنجه و سایر اقدامات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی و خانوادگی فلسطینیان در کرانه باختری.»

با شروع عملیات طوفان الاقصی، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری شدت گرفته و انتقاد سازمان‌های بین‌المللی و جهانی را در پی داشته است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی 2