دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ترک فعل ها را شفاف خواهد کرد / اصلاح طلبان هیچ نقدی را نمی پذیرند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ترک فعل ها را شفاف خواهد کرد / اصلاح طلبان هیچ نقدی را نمی پذیرند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عمده فعالیت های در دوره قبلی شهرداری تهران سیاسی و حزبی بود و نفعی برای مردم در بر نداشت، بنابراین بررسی ابعاد عملکرد شهرداری می تواند ترک فعل های مدیران شهری را شفاف کند.

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به واکنش اصلاح طلبان به طرح تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شهرداری تهران در دوران تصدی «پیروز حناچی» گفت: واکنش اصلاح طلبان به هرگونه تحقیق و تفحص و افشای عملکرد دوران مدیریتی آنها امری تقریبا همیشگی و سابقه دار است.

وی با اشاره به اینکه دفاع اصلاح طلبان حامی حسن روحانی از عملکرد 8 ساله دولت مطبوعشان، تصریح کرد: اخیرا آقای جهانگیری، معاون اول دولت سابق کتابی نوشته و در آن از عملکرد حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری دفاع کرده است، این نشان می دهد جریان اصلاح طلب همانطور که در زمان مسئولیت خود هیچ نقدی را نمی پذیرفت و منتقدان را با بدترین الفاظ از بی سواد تا فاقد صلاحیت می خواند امروز هم بعد از واگذاری مسئولیت حاضر به بررسی عملکرد خود نیست.

ترقی با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، راهکارهایی را به دولت قبل ارائه می دادند اما هیچگاه به آنها وقعی داده نمی شد، ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری توصیه کردند که به توصیه کارشناسان اقتصادی توجه شود اما دولتمردان هیجگاه حاضر نشدند این توصیه ها را برای حل مشکلات اقتصادی کشور به کار بگیرند.

توسعه عمرانی تهران در دوران حناچی دچار توقف بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه امروز که دوران مسئولیت آنها به پایان رسیده است باز هم از اینکه عملکرد آنها در دوران مدیریتشان شفاف شود دغدغه مند هستند، تاکید کرد: اصلاح طلبان در دولت قبل وعده ها و شعارهای بسیاری دادند اما هیچ کدام از آنها عملیاتی نشد،؛ وعده دادند با برجام تحریم ها برداشته خواهد شد اما آب و نان مردم را به هم برجام گره زده و در زندگی روزمره مردم هم مشکل ایجاد کردند.

وی با اشاره به دوران عملکرد حناچی در شهرداری تهران ادامه داد: متاسفانه در دوران مسئولیت آقای حناچی در شهرداری تهران، توقف و ایستایی در رشد و عمران و توسعه تهران داشتیم و هیچ کاری انجام نشد ضمن اینکه هر زمانی بحرانی در تهران رخ می داد شاهد فقدان اقدام مناسب از طرف مسئولان شهری بودیم.

ترقی با اشاره به اینکه شرایط تهران در دوران تصدی حناچی ناشن از ناکارآمدی شهرداری و شورای شهر قبلی در اداره شهر تهران بود، تاکید کرد: عمده فعالیت ها در دوره قبلی شهرداری تهران سیاسی و حزبی بود و نفعی برای مردم در بر نداشت بنابراین بررسی ابعاد عملکرد شهرداری می تواند ترک فعل های مدیران شهری را شفاف کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان از عملکرد شهردار مورد حمایتشان اطمینان خاطر دارند نباید از تحقیق و تفحص درباره عملکرد آن نگران بوده و به آن واکنش نشان دهند، خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دوران آقای حناچی نه تنها می تواند نقاط مثبت را تقویت کند بلکه زمینه می شود تا نقاط ضعیف عملکردی و ترک فعل ها برای مدیران شهری بعدی تجربه ای باشد تا روشن شود بین کسی که در جمهوری اسلامی ایران کار می کند با کسی که کار نمی کند تفاوت عمده وجود دارد.