پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان تشدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان تشدید شد

اسلام‌آباد - ایرنا - میزان تدابیر امنیتی در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان پس از حمله تروریستی اخیر به نیروهای امنیتی در این شهر تشدید شد.

رسانه‌های پاکستان روز پنجشنبه گزارش دادند: نیروهای امنیتی، یگان‌های ضد تروریستی و نیز سازمان‌های مجری قانون در نواحی مختلف شهر اسلام‌آباد به حالت آماده باش درآمدند و پلیس از طریق دوربین‌های نصب شده وضعیت امنیتی پایتخت را تحت نظر دارد.

در این گزارش به نقل از «محمد ذوالفقار خان» فرمانده پلیس اسلام‌آباد تاکید شد: تدابیر امنیتی برای حفاظت از اماکن دولتی و عمومی تشدید شده و عملیات مشترک نهادهای مجری قانون در سطح شهر در دست انجام است.

گروه تروریستی موسوم به «حزب‌الاحرار» هفتم خردادماه مسؤولیت حمله به نیروهای پلیس اسلام‌آباد که 2 کشته برجای گذاشت را برعهده گرفته است.

حزب الاحرار که با نام جماعت الاحرار نیز شناخته می‌شود در سال‌های 2014 تا 2018 رشته عملیات انتحاری، بمبگذاری و مسلحانه در شهرهای پاکستان از جمله کراچی، اسلام‌آباد، پاراچنار و کویته انجام داده است.

فرمانده پلیس پایتخت پاکستان اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع نیز برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری در سطح شهر به حالت آماده باش درآمدند.

در همین حال گسترش شیوع ویروس کرونا در اسلام آباد و انتشار آن در برخی از نواحی این شهر، مسئولان انتظامی پایتخت پاکستان با اعلام مسدود شدن 9 منطقه در شهر اسلام آباد، از نیروهای ارتش، تکاوران و پلیس خواست تا این مناطق را تحت کنترل قرار دهند.

پلیس اسلام آباد ساختمان بلند مشهور به برج سعودی را نیز به دلیل شناسایی موارد متعدد ابتلا به کرونا تحت کنترل گرفته و آن را تعطیل کرد.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان اعلام کرد: تاکنون 80 هزار و 463 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا، 28 هزار و 983 بهبود یافته و 1688 نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پاکستان طی 24 ساعت گذشته شاهد ثبت رکورد جدید بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا با شناسایی 4700 نفر آلوده به ویروس کووید -19 بود.

*س_برچسب‌ها_س*