دوشنبه 11 تیر 1403

تداوم خشونت در غزه / تاکید سازمان ملل بر پایان حملات اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تداوم خشونت در غزه / تاکید سازمان ملل بر پایان حملات اسرائیل

اقتصادنیوز: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: زمان پایان دادن به حملات اسرائیل در غزه فرا رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت حملات و کشتار مداوم رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: دیگر این وضعیت بس است. فرانسیس با بیان اینکه تاکنون بسیاری از غیرنظامیان در غزه جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در حالی زنان و کودکان بسیار زیادی در جریان تجاوزهای ارتش (رژیم) اسرائیل به غزه کشته شده‌اند که بدون شک امکان جلوگیری از این کشتار وجود داشت.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه با اشاره به اینکه این وضعیت قطعا قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: برقراری آتش‌بس در غزه از جمله مهمترین موضوعاتی است که امیدواریم به نوعی منجر به یک فرایند سیاسی شود که می‌تواند و باید به اتخاذ راه‌حل دو دولتی منجر شود زیرا این چرخه خونریزی و ویرانی پایدار نیست. وی همچنین با تاکید براینکه تداوم خشونت در غزه باعث نفرت، ویرانی، درد و رنج بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: اکنون باید از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه اطمینان حاصل کرد و از آنها حمایت کرد تا خانه و زندگی خود را بازسازی کنند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود 9 ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود 9 ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید