جمعه 20 مهر 1403

تداوم فعالیت سامانه راهنمای مراقبت‌های پرستاری در منزل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تداوم فعالیت سامانه راهنمای مراقبت‌های پرستاری در منزل

کرمانشاه - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت سامانه «4100» راهنمای مراقبت‌های پرستاری در منزل همچنان ادامه دارد.

دکتر بهمن روشنی روز دوشنبه به ایرنا افزود: به منظور افزایش سطح دسترسی و آگاهی همشهریان از چگونگی انجام مراقبت‌های پرستاری در منزل از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا، سامانه راهنمای مراقبت پرستاری در منزل که از زمان بروز بیماری کووید 19 در این معاونت مورد بهره برداری قرار گرفته، همچنان فعال است.

او گفت: همشهریان می‌توانند در روزهای غیرتعطیل از ساعت هشت صبح تا 20 شب با شماره 4100 تماس گرفته و سوالات خود را در این خصوص با کارشناسان پرستاری معاونت درمان مطرح کنند.

وی اظهارداشت: تماس با این سامانه رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای تماس گیرندگان ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز چهارم خرداد 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی 2 هزار و 180 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، 364 مورد بستری و یک هزار و 816 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

او گفت: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز 83 درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از 80 درصد موارد جدید را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 135 هزار و 701 نفر رسید و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 58 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و 417 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*